آزادی بیش از 4 هزار زندانی با استفاده از ارفاقات قانونی

4023زندانی محکوم از زندان های استان اصفهان طی شش ماهه اول سال جاری با استفاده از تسهیلات و ارفاقات قانونی قضایی از زندان آزاد و به آغوش خانواده وجامعه بازگشته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان اصفهان،علیرضا بابایی مدیرکل با اعلام این خبر گفت:در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و دومین اولویت مهم سازمانی پیرامون کاهش جمعیت کیفری با تعامل و تدابیر مراجع قضایی در شهرستان ها و مرکز استان تعداد 4023 نفر از زندانیان محکوم کیفری در زندان هابه آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

وی در ادامه تصریح کرد:تلاش روسای زندان ها و مددکاران و کارشناسان قضایی در اجرای احکام در بررسی پرونده های قضایی مددجویان موجب گردیدتا با استفاده از ظرفیت های قانونی و ارفاقی مانند ماده 483 قانون آئین دادرسی کیفری تخفیف مجازات گرفته و یا زندانی براساس آزادی مشروط یا پایان حبس از بند رهایی یابند.

عضو کارگروه ستادکاهش جمعیت کیفری استان گفت:تعداد 385 نفر از زندانیان با استفاده از پیگیری پرونده مددجویان در اخذ رضایت شکات رخ داده و 1847 نفر با اخذ مرخصی پایان حبس از زندان آزاد شده اند.

بابایی درادامه افزود:تعداد1100 زندانی بااستفاده از پیگیری کارشناسان قضایی واجرای احکام تقلیل مجازات یافته و تعداد 691 زندانی نیز مشمول آزادی مشروط شده اند .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:با تلاش وپیگیری های مداوم روسای زندان ها،کارشناسان قضایی و اجرای احکام و دیگر کارکنان در تمامی زمینه های آزادی با استفاده از ارقاقات قانونی شاهد رشد بیشتری باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha