مسابقات قرآنی مرحله استانی در زندان‌های استان کرمان برگزار شد
مسابقات قرآنی مرحله استانی در زندان‌های استان کرمان

بر اساس دستورالعمل اجرایی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور، 342 نفر از کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان زندان‌های استان کرمان، در رشته‌های قرآنی، 28 و 30 مهرماه به صورت ویدئو کنفرانس به رقابت پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، مسابقات قرآنی در رشته‌های شفاهی حفظ، اذان، دعاخوانی، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق، ویژه آقایان و رشته‌های حفظ و ترتیل ویژه کارکنان و زندانیان زن، با حضور داوران برجسته استانی آقایان طالبی‌زاده و سلطانی و خانم‌ها رضاپور و سلطانی برگزار گردید.

مسابقات کتبی ویژه کارکنان، سربازان وظیفه و زندانیان در رشته‌های تفسیر قرآن و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه نیز، دهه آخر مهرماه در سطح زندان‌های استان کرمان به رقابت پرداختند. در این مسابقات 139 کارمند، 139 زندانی و 64 نفر از سربازان وظیفه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام مقبلی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان در پایان این مسابقات ضمن اشاره به آیه شریفه «و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنین» گفت: قرآن داروی شفابخشی برای بیماری‌های اجتماعی است که گسترش فعالیت‌های قرآنی آشنایی هر چه بیشتر زندانیان با سیره اهل بیت (ع) می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آنها به زندگی سالم اجتماعی باشد. وی از زندانیان و کارکنان خواست تا در کنار حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم، ضمن فراگیری اخلاق قرآنی در راستای عمل به فرامین قرآنی بکوشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha