زندانیان شطرنج باز ایران در بازداشتگاه اوین به رقابت آنلاین جهانی پرداختند

دومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین‌ زندانیان جهان با حضور ۵۴ کشور جهان برگزار شد که در این رویداد ورزشی چهار نفر نیز از بازداشتگاه اوین حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های استان تهران، در دومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین‌ زندانیان جهان که شرکت کنندگانی از ۵۴ کشور بصورت آنلاین حضور داشتند، ۴ نفر از مددجویان ایرانی با حضور در ندامتگاه اوین به رقابت با رقبای خارجی خود پرداختند.

اسماعیل جمیاری، معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان های استان تهران در حاشیه این رویداد ورزشی جهانی گفت: در سیستم نوین زندانبانی اسلامی، بدون توجه به نوع جرم و میزان مجازات همه زندانیان برای ما شهروند هستند و حقوق شهروندی‌ انها رعایت می شود.

جمیاری با بیان اینکه باهمکاری و همراهی هیئت شطرنج استان تهران، ممدجویان ایرانی توانستند در این مسابقات حاضر شوند گفت: زندانیانی از ۵۴ کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند.

وی یادآورشد: برگزاری این گونه از مسابقات یکی از افتخارات نظام زندانبانی است که هیچ محدودیتی برای شرکت مددجویان در جشنواره‌های ورزشی و خصوصا جشنواره‌های ورزش بین المللی وجود ندارد.

معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران عنوان کرد: در این رویداد ورزشی ۴ نفر از زندانیان از کشور ما شرکت کرده‌اند و این آغازی است تا تفاهمنامه‌ای را با فدراسیون شطرنج کشور در سطح منعقد کنیم و از این پس در تقویم ورزشی هیئت شطرنج استان تهران نام زندان های استان تهران گنجانده می شود و در فصول مختلف زندانیان می توانند در این رشته شرکت کنند.

وی گفت: در یکی دو ماه گذشته در سازمان زندان ها میزبان مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای بودیم. در رشته‌های فوتبال، فوتسال و تنیس، روی میز، ‌ورزش زورخانه‌ای در طول سال و در مناسبت های مختلف جشنواره ورزشی برگزار می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha