تبادل تفاهمنامه همکاری بین ادارات‌کل زندان‌های خراسان رضوی و امور اتباع و مهاجرین خارجی

تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل زندان‌های خراسان رضوی و اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با هدف ارائه خدمات حمایتی در حوزه امور اجتماعی و قضایی به اتباع بیگانه که مشخصا مخاطب زندان‌های استان هستند به امضاء سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و جانفدا مدیرکل زندان‌های استان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان رضوی، درآئین تبادل این تفاهمنامه که با هدف استفاده از ظرفیت های قانونی موجود در حوزه امور اجتماعی ، فرهنگی ، تربیتی و قضایی برای ارائه خدمات به زندانیان اتباع برگزار شد، طرفین ضمن اشاره به ضرورت برطرف کردن نیازها و تحقق مأموریت‌های سازمانی مرتبط با زندانیان اتباع کشورهای خارجی و خانواده های آنان برلزوم تبیین اهداف و اجرای دقیق مفاد این تفاهمنامه تاکید کردند.

تبادل تفاهمنامه همکاری بین ادارات‌کل زندان‌های خراسان رضوی و امور اتباع و مهاجرین خارجی

جانفدا مدیرکل زندان‌های استان در تشریح اهداف این تفاهمنامه گفت: با توجه به اینکه در نظام زندانبانی اسلامی نگرش،کرامت انسانی است لذا تفاوتی بین زندانیان اتباع سایر کشورها،با زندانیان داخلی در دریافت خدمات حمایتی وجود ندارد و ما مکلف به حمایت از این گروه از زندانیان و خانواده هایشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد:در این مسیر مشکلاتی وجود داشت که با اجماع ظرفیتهای قانونی و هم افزایی و همگرایی اجرایی در قالب این تفاهمنامه، موانع مرتفع و امکان خدمت رسانی به زندانیان اتباع بیگانه با سرعت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

جانفدا ابراز امیدواری کرد با انسجام دستگاههای متولی و اجرای دقیق این تفاهمنامه میزان جرم و بزه توسط اتباع سایر کشورها کاهش یابد.

شایان ذکر است استقرار سامانه احراز هویت اتباع خارجی در زندان‌های استان،رفع مشکل عدم صدور کارت بانکی برای زندانیان اتباع خارجی، تسهیل صدور ویزا برای خانواده زندانیان اتباع خارجی که صرفا قصد انجام ملاقات با زندانی را دارندو حمایت از خانواده این زندانیان از جمله مهمترین بخش های مندرج در این تفاهمنامه می باشد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha