کارگروه اجرای قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت کرمان تشکیل شد

در راستای ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، کارگروه حمایت از حقوق کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست زندانی در کانون اصلاح ‌و تربیت کرمان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی زندان‌های استان کرمان، جلسه کارگروه حمایت از حقوق کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کانون اصلاح و تربیت با حضور قویدل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، دکتر وحیدزاده مدیرکل بهزیستی، حسینی مدیرکل زندان‌ها، قضات حوزه کودک و نوجوان، معاونین و کارشناسان بهزیستی در کانون اصلاح و تربیت کرمان برگزار شد.

سیدمجتبی حسینی، ضمن ارائه گزارشی از جمعیت کیفری استان، گفت: در کانون اصلاح و تربیت کرمان، برنامه‌های آموزشی بسیاری در زمینه فرهنگی، ورزشی، اعتقادی و حرفه‌آموزی برای کودکان برگزار می‌گردد ولی باید برای آزادی و برگشت آنان به جامعه اقدامات مؤثری صورت پذیرد.

وی با اشاره به ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، مصوبه سال ۱۳۹۹، افزود: با اجرای قانون و همکاری و همدلی مجموعه قضایی و دستگاه‌های حمایتی همچون بهزیستی، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود که مانع بازگشت مجدد کودکان و نوجوانان به زندان گردد.

قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز، ضمن ارائه گزارشی از مراکز مهر خانواده، مشاوره و دفترهای حمایت از کودک و خانواده، بر نقش و وظایف ادارات و مراکز حمایتی و ترک فعل این سازمان‌ها و مراکز تأکید کرد و گفت: با آموزش نحوه حل مشکلات خانوادگی و اجتماعی و درمان بیماری‌های روانی کودکان، می‌توان کانون اصلاح و تربیت را به عنوان آخرین مرحله حل مشکل در کودکان در نظر گرفت.

وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان، ضمن بیان اینکه هدف همه دستگاه‌های حمایتی و مجموعه قضایی، اصلاح و بازگشت سعادتمندانه کودک زندانی به جامعه است، افزود: با تشکیل نشست‌های مختلف در زمینه مددکاری، درمان و شناسایی مشکلات کودکان آسیب‌دیده، با تفکیک و مشخص نمودن وظایف آنان، می‌توان آسیب‌ها را به کمترین میزان خود رساند.

در ادامه کارشناسان و مددکاران به ارائه پیشنهاد و راهکارهایی برای رفع مشکلات کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست پرداختند و تصمیماتی در خصوص حل مشکلات گرفته شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha