امضاء تفاهمنامه همکاری حوزه هنری و اداره‌کل زندان‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی خانه هنر در زندان های استان نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و هم چنین توانمند سازی افراد برای استفاده از ظرفیت اقتصاد هنر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، در جلسه امضاء تفاهمنامه همکاری احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: هنر نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، کاهش جرایم ، افزایش آگاهی و توانمند سازی شهروندان دارد و ما می توانیم با راه اندازی خانه هنر در زندان ها از ظرفیت هنرمندان در تولید محتوای فاخر هنری و فرهنگی استفاده کنیم.

قائدی افزود: تقویت اصول اخلاقی، اجتماعی از جمله مسئولیت‌پذیری، ایثارگری، رضایت‌مندی، وجدان کار، انضباط اجتماعی، روحیه تعاون و رشد آگاهی‌های عمومی ،افزایش تعهد اجتماعی و کاهش بزه در جامعه از جمله اهدافی است که اداره کل زندان ها و حوزه هنری انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آن هستند

قائدی اظهار داشت: رشد آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف با زبان زیبای هنر می‌تواند شهروندان قانون مدار تربیت کند.

مدیر کل زندان های استان ضمن قدردانی از هنرمندانی که در طول سال همکاری صمیمانه با زندان های استان دارند گفت: با همکاری دو جانبه حوزه هنری استان و اداره کل امور زندان های استان فعالیت های هنری در زندان ها بیشتر و موثرتر خواهد شد .

حمیدرضا حیدری افزود: در زندان های استان جشنواره های مختلف هنری برگزار می شود و تفاهم مشترک حوزه هنری و اداره کل زندان های استان باعث افزایش کمی و کیفی حضور زندانیان استان در این جشنواره های هنری خواهد شد.

حیدری با اشاره به نقش هنر در ایجاد اشتغال در زندان و پس از آزادی افزود: فعالیت فرهنگی و هنری در زندان ها تاثیرات بسیار مثبت اصلاحی بر زندانیان دارد و بسیار از آنها دارای استعداد های خوبی در زمینه های مختلف هنری هستند و کشف و پرورش این استعداد ها نقش مهمی در کاهش آسیب دارد.

مدیرکل زندان های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آمادگی زندانیان برای ورود به جامعه پس از آزادی اهمیت فراوانی دارد و هنر می توانند در آماده سازی و بازاجتماعی شدن آنان تاثیر گذار باشد.

در پایان این نشست تفاهنامه همکاری میان حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره کل زندان های استان به امضای طرفین رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha