بزودی مکان جدید مرکز مراقبت الکترونیک زندان‌های استان تجهیز می‌شود

مدیر کل زندان های استان از مکان جدید مرکز مراقبت الکترونیک زندان‌های استان و تجهیزکردن ساختمان کمتر از یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان جنوبی،«علی عبدی»مدیر کل زندان‌های استان امروز از مکان جدید در حال تجهیز مرکز مراقبت الکترونیک زندان‌های استان سرکشی کردوگفت: در راستای اجرای سیاستهای قوه قضائیه، کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها، 21 ماه مرکز مراقبت الکترونیکی زندانیان با هدف پایش زندانیان دارای پابند الکترونیک در استان خراسان جنوبی فعال می باشد که بزدوی کمتر از یک ماه به ساختمان مجهزی منتقل می شود.

وی افزود: کنترل الکترونیکی بعضی از زندانیان بدین صورت است که به جای اینکه زندانی در داخل زندان باشد، در محدوده‌ای که برای وی در نظر گرفته می‌شود، در داخل شهر می‌تواند در کنار خانواده‌اش و محل کسب و کارش زندگی و ارتزاق کند.

وی عنوان کرد: پابند الکترونیکی در مدت محکومیتی که زندانی دارد به پایش نصب می‌شود و تحت مراقبت قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: زندانی که تحت مراقبت الکترونیکی قرار می‌گیرد، از محدوده‌ای که قاضی برای وی تعیین می کند نباید خارج شود، در غیر این صورت براساس پایش زندانی،مراتب در سوابق  پرونده قضایی وی ثبت می‌شود.

وی هدف از این طرح رابرای افرادی که دارای شرایط لازم استفاده از مراقبت الکترونیکی هستند در بیرون از زندان به کسب و کار بپردازند تا چنانچه بدهی مالی داشته باشند، بتوانند آن را پرداخت کنند و هم در کنار خانواده خود، سرپرستی آنان را داشته باشند اعلام کردو افزود:389 نفر از زندانیان مشمول به پابند الکترونیک، با هماهنگی دستگاه قضائی استان از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند .

وی متذکر شد: با هدف‌گذاری سازمان و همکاری مراجع قضایی در آینده بنا داریم این تعداد را به 700 پابند افزایش دهیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha