حرکت هدفمند و موثر جهت ارتقاء کمی و کیفی اشتغال زندانیان البرز

اولین جلسه کارگروه اشتغال اداره کل زندان های استان البرز با حضور مدیر کل زندان های استان، روسای زندان‌ها، مسئولان اشتغال اداره کل، بنیاد تعاون و انجمن های حمایت از زندانیان با هدف اجرایی کردن اولویت اشتغالِ «صنعت محور» و «خوابگاه-کارگاه» برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، در این جلسه که در دفتر مدیر کل زندان‌های استان البرز برگزار شد ضمن بررسی مصوبات سال گذشته‌ی کارگروه اشتغال در خصوص ارتقا کمی و کیفی اشتغال مددجویان بحث و تبادل نظر شد.

فتحی مدیر کل زندان‌های استان البرز در این جلسه با اشاره به جایگاه ویژه اشتغال در امر توانمندسازی زندانیان افزود: در کنار اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود تا عشق به کار نباشد توفیق چندانی حاصل نمی شود و باید در امر اصلاح و تربیت زندانیان عاشقانه کار کرد.

فتحی با اشاره به میزان دستمزد زندانیان در سال گذشته افزود: زندانیان در کنار آموزش‌های مهارتی و شغلی در کارخانجات و کارگاه‌های داخل و خارج از زندان‌ها مشغول به کار بوده و حقوق دریافت می کنند که در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۸۶ میلیارد ریال حقوق به آنان پرداخت شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۳۰ درصدی مواجه بوده و رویکرد سالجاری عزم جدی در زمینه ارتقاء اشتغال زندانیان در استان البرز در هدف

مدیر کل زندان های استان البرز افزود: نکته منحصر به فرد اشتغال زندانیان در استان البرز؛ اعزام زندانیان به ۲۸ شرکت‌ و کارخانه‌های معتبر و معروف کشور مانند ایرانخودرو و زمزم است، که در این برنامه علاوه بر دریافت حقوق و توانمند شدن، با بازار کار نیز آشنا می‌شوند و در اکثر مواقع پس از آزادی به کار خود در همین شرکت‌ها ادامه می‌دهند و شاهد عدم تکرار مجدد جرم هستیم.

فتحی در خصوص حرفه آموزی زندانیان اظهار داشت: در سال گذشته و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، جهاد ترویج کشاورزی ۲ برابر برش اعلام شده از سوی سازمان زندان‌ها زندانیان البرزی تحت آموزش‌های مهارتی و حرفه آموزی قرار گرفته اند و در این زمینه اداره کل زندان های استان البرز در رتبه ۳ کشوری قرار دارد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۵ دوره در ۷۵ رشته صنعتی، صنایع دستی، کشاورزی و ... در زندان‌های استان البرز برگزار شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha