آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد

در ماه گذشته ۱۰۰ نفر از خانواده‌های زندانیان در کلاس‌های آموزش دوره‌های مهارت کسب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، منوچهر رحمانی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: والدین نقش بسیار مهمی درآموزش مهارت‌های زندگی به فرزندان دارند و با توجه به اینکه پایه‌های رشد روانی و اجتماعی کودکان در سال‌های اولیه پی‌ریزی می‌شود لذا تاثیرات آن بر روی فرزندان مادام العمر است.

آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد

وی گفت: این مهارت‌ها شامل توانایی‌هایی است که به خانواده های زندانیان کمک می‌کند تا در مدت زندانی بودن سرپرست خانواده و موقعیت‌های گوناگون، به چه نحوی رفتار کند، به طوری که بتوانیم با دیگران برای حل مسائل پیش آمده در زندگی ارتباط مناسب و به‌ دور از خشونت داشته باشد.

رحمانی یادآور شد : به‌ طور کلی ریشه رفتارهای نابهنجار کودکان و نوجوانان و بزهکاری‌های آنان را باید در سنین اولیه کودکی و در میان خانواده‌ها جستجو کرد و به همین دلیل لزوم آموزش های فردی برای خانواده های زندانیان یک ضرورت است.

وی افزود: آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده های زندانیان نقش پیشگیرانه دارد و یکی از اولویت های انجمن تداوم برنامه های آموزشی و کاربردی برای خانواده زندانیان است

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: در فروردین ماه سال جاری حدود 100 نفر از خانواده‌های تحت پوشش در کلاس های آموزشی مذکور شرکت کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha