خیرین کهگیلویه وبویراحمدی 13 میلیارد ریال به زندانیان جرائم غیرعمد کمک کردند

جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با همدلی و مشارکت نیکو کاران و خیرین و مساعدت 13 میلیارد ریالی آنان در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد؛ جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان آبرومند جرائم غیر عمد با حضور نماینده ولی فقیه، مسؤلین عالی قضایی، مدیران کل اجرایی دستگاهها و نهادهای دولتی و همچنین خیرین و نیکو کاران در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) یاسوج برگزار شد.

آیت الله سید نصیر حسینی، امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم گفت: زندان خسارت و رنج بزرگی برای یک خانواده و یک جامعه است و همه ما افراد جامعه باید نسبت به ارتقاء فرهنگی و اجتماعی احساس مسئولیت کنیم.

خیرین کهگیلویه وبویراحمدی 13 میلیارد ریال به زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند

وی افزود: در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد کارهای ارزشمندی صورت می‌گیرد و از تمام خیرین و همین طور ستاد دیه استان صمیمانه تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق برای این عزیزان دارم اما مسئله مهمی که وجود دارد اینست که بعضی قوانین بازدارنده نیستند و متاسفانه در بعضی موارد خلأ قانونی وجود دارد، گاهی مسئولان در زمینه‌ای سهل‌انگاری می‌کنند که این سهل انگاری‌ها در وقوع جرائم غیر عمد تاثیر دارند و باید برای پیشگیری از وقوع این جرائم همگی احساس مسئولیت کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: در ۴ سال اخیر ۸۰۵ زندانی جرائم غیرعمد در این استان آزاد شده‌اند. همچنین در حال حاضر ۲۸۷ نفر محکوم مالی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۸ نفر محکوم مالی زن و مابقی مرد هستند.

خیرین کهگیلویه وبویراحمدی 13 میلیارد ریال به زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند

وی افزود: اقدامات گسترده‌ای برای اصلاح مجرمین در زندان انجام می‌شود تا زمینه بازگشت سعادتمندانه این افراد به اجتماع انجام شود.

بیژنی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۷۸ نفر زندانی محکوم مالی و جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند که از این تعداد ۱۶۷ نفر مرد و ۱۱ نفر خانم بودند و جمع بدهی این افراد حدود ۱۶۰ میلیارد تومان بود.

خیرین کهگیلویه وبویراحمدی 13 میلیارد ریال به زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند

همچنین محبوب افراسیاب، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: تشکیل جامعه اسلامی از رسالت انبیاء است، رسالت انبیاء در راستای تشکیل جامعه دینی بوده و آرمان جامعه دینی استقرار عدالت است و در نهایت، مرحله کمال یافته یک جامعه اسلامی تحقق ارزش‌های اخلاقی در دل جامعه اسلامی است.

خیرین کهگیلویه وبویراحمدی 13 میلیارد ریال به زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند

وی افزود: کسانی که شعائر الهی را احیا می‌کنند مصداق کاملی از تقوا را دارند و این اقدام مجموعه زندان ها و ستاد دیه مصداق بارز احیای شعائر الهی است و صمیمانه از ایشان و دست‌اندرکاران زحمت کش این کار خیر و مومنانه تشکر می‌کنم.

گفتنی است خیران و نیکوکاران با همدلی و مشارکت یک میلیارد و 307 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی کمک کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha