250 نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی چشم‌انتظار کمک مالی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان‌شرقی گفت: اکنون ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی چهار هزار میلیارد ریال، چشم‌انتظار سخاوت خیران و کمک مالی هستند تا به کانون گرم خانواده‌هایشان برگردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی ،مراسم جشن گلریزان شهرستان مراغه با حضور جوادی مدیر کل زندانهای استان آذربایجان شرقی،امام جمعه ،فرماندار ،رئیس دادگستری ،دادستان و جمع کثیری از خیرین و مسئولین شهرستان مراغه برگزارشد.

در این مراسم جوادی مدیر کل زندانهای استان طی سخنانی ضمن قدردانی از برگزاری مراسم جشن گلریزان گفت : آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و برگزاری جشن‌های گلریزان تا حدی دارای اهمیت است که مقام معظم رهبری در این زمینه پیشگام می‌باشند و امسال۲۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مساعدت کردند.

وی اظهار کرد: زندانی شدن نان‌آور خانواده آن هم به دلیل نداشتن توان مالی در پرداخت جرایم غیرعمد، آسیب‌های بعدی را به همراه دارد که از جمله آنها می‌توان به ترک تحصیل فرزندان، طلاق همسر و غیره اشاره کرد.

جوادی اضافه کرد: به برکت برگزاری جشن‌های گلریزان سال گذشته ۷۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی هشت هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از زندان‌های استان رهایی یافتند.

وی ادامه داد: ۳۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از این مبلغ از سوی ستاد دیه آذربایجان‌شرقی تامین شد و در مراغه هم که بالاترین تعداد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را پس از تبریز داراست، طی سال گذشته ۱۰۳ نفر تنها با مساعدت ۴۷ میلیارد ریالی ستاد دیه آزاد شدند و تعداد زیادی هم به صورت مستقیم توسط خیران از بند رهایی یافتند.

دادستان مراغه نیز در حاشیه این مراسم گفت: مراغه از جشن گلریزان سال گذشته تا به امروز، پس از تبریز بیشترین تعداد آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی را به خودش اختصاص داده است و ۳۰۴ نفر در این مدت از بند رهایی یافتند.

محمود نعمتی افزود: ۲۱ میلیارد ریال از این مبلغ توسط انجمن حمایت از زندانیان، ۴۷ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه استان و اعطای تسهیلات بلاعوض و کم‌بهره و مابقی توسط اشخاص حقیقی و به صورت مستقیم تامین شد.

وی این را هم بیان کرد که در یکسال اخیر ۴۶ میلیارد ریال کمک‌هزینه علمی، تحصیلی و معیشتی هم به خانواده‌های زندانیان اهدا شد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: جمعی از زندانیان جرایم غیرعمد به دلیل نداشتن توان مالی در پرداخت مهریه گرفتار می‌شوند و فرهنگ‌سازی در مورد مهریه، تعداد این زندانیان را کاهش می‌دهد.

مرتضی مینویی افزود: زمینه برای برگزاری ازدواج آسان با مهریه اندک و منطقی باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در ادامه گفت: انجام کارهای خیر و از جمله آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان ثواب مضاعف دارد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی با تاکید بر اینکه کمک به آزادی زندانیان در طول سال پیشنهاد می‌شود، افزود: شکرانه داشتن توان مالی، هزینه کردن بخشی از آن برای کارهای خیر بوده و یکی از بهترین محل‌ها، آزادی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد است.

وی این را هم بیان کرد که در مناسبت‌های مختلف از جمله تشرف به حج به جای هزینه‌های هنگفت ولیمه، بهتر است تا بخشی از مبلغ به سایر امور خیر از جمله آزادی زندانیان اختصاص یابد.

شایان ذکر است در جشن گلریزان مراغه مبلغ یک میلیاردوصد هزار تومان توسط خیرین برای آزادی سازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک شد.

250 نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی چشم‌انتظار کمک مالی

250 نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی چشم‌انتظار کمک مالی

250 نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی چشم‌انتظار کمک مالی

250 نفر در زندان‌های آذربایجان‌شرقی چشم‌انتظار کمک مالی

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha