دوره آموزشی مهارت سازگاری مجدد با جامعه برگزار شد

رئیس مرکز خدمات اجتماعی زندان های چهارمحال و بختیاری: خودکارآمدی اعضا، عملکرد سالم خانواده، ارتباطات اجتماعی مناسب را از فاکتورهای اصلی خانواده سازگار با جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان‌های چهارمحال و بختیاری، باهدف باز اجتماعی شدن زندانیان آزاد شده و تاب‌آوری خانواده زندانیان دوره آموزشی مهارت سازگاری مجدد با جامعه در سالن اجتماعات شهید لاجوردی زندان های استان برگزار شد.

در این دوره یک روزه بیش از ۴۰ نفر از زندانیان آزاد شده و خانواده آنان مهارت تاب‌آوری در مشکلات، سازگاری با شرائط بعد از آزادی و مهارت های فرزند پروری را فرا گرفتند.

رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج ضمن برشمردن ویژگیهای خانواده های تاب آور گفت: سازگاری و تاب‌آوری مانند رشد جسمی، عاطفی و عقلی یک کمیت پیوسته است و به تدریج به کمال می رسد و در طول زندگی به طور طبیعی و در برخورد با تجربه ها حاصل می شود.

علی اصغر زارع افزود: هدف اصلی این برنامه، ارتقاء بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند: اعتیاد، بزهکاری و بازگشت به زندان است. آموزش مهارت های زندگی در بسیاری از زمینه های ارتقاء بهداشت روان و پیشگیری اولیه تأثیر می گذارد و مهارت های زندگی برنامه جامعی است که هم برای آموزش دامنه وسیعی از مهارت های شخصی و اجتماعی طراحی شده و هم پتانسیل بالایی برای پیشگیری از مشکلات و آسیبهای مختلف اجتماعی دارد.

زارع افزود: امیدواریم دوره های آموزشی برای زندانیان، خانواده و فرزندان زندانیان و زندانیان آزاد شده موثر باشد.

گفتنی است در انتهای دوره به شرکت کنندگان سبد کمک معیشتی اهدا شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha