استقبال مردم فارس از پویش اجتماعی «سهم من ۴٠» / ۹۵٠ زندانی غیرعمد فارس منتظر کمک خیران هستند

مدیر کل زندانها و رییس ستاد دیه استان فارس در گفتگوئی با ویژه برنامه رمضانیه ماه من سلام از رادیو شیراز(مرکز فارس) گفت: اگر هر کدام از مردم شریف فارس، مبلغ ۴٠ هزار تومان به ستاد دیه کمک کنند، تمام ۹۵٠ زندانی جرائم غیر عمد استان از زندانها آزاد می شوند.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس،اسحاق ابراهیمی ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) و آرزوی خیر و برکت و قبولی طاعات عبادات مردم عزیز در شبهای قدر ، با بیان اینکه با همفکری مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، برای دومین سال شاهد اجرای پوش سهم من ۴٠ در ماه مبارک رمضان هستیم ، گفت: بیش از 950 زندانی مالی جرائم غیر عمد در زندانهای فارس نگهداری می شوند و میزان بدهی های این افراد بیش از ۲٠٠ میلیارد تومان است.
مدیر ستاد دیه استان فارس گفت:طبق محاسبه اگر 200 میلیارد تومان نقدینگی وجود داشته باشد، می توان تمام این افراد که در وقوع جرم انگیزه عمد نداشته اند را از زندان آزاد نموده و به آنان و خانواده هایشان کمک کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون با همراهی پر مهر صدا و سیمای مرکز فارس شاهد تبلیغ و تبیین این پویش و برکات آن هستیم به ترتیبی که استقبال مردم گرانقدر را بدنبال داشته و در بررسی روند کمکهای مردمی تا 19 رمضان سال جاری ، بیش از 3150 تراکنش انجام شده و مجموعاً بیش از 4 میلیارد و دویست میلیون تومان در قالب این پویش برای آزادی زندانیان کمک به حسابهای اعلامی واریز شده است.
مدیرکل زندانهای فارس ادامه داد: در استان بیش از 5 میلیون نفر جمعیت داریم، طبق محاسبات اگر هر فرد استان فارس ، مبلغ ناچیز 40 هزار تومان را به این امر اختصاص دهد، امکان آزاد سازی 953 نفر زندانی جرایم غیر عمد از زندان فراهم خواهد شد و این مددجویان می توانند به جامعه و کانون خانواده بازگردند.
رییس ستاد دیه فارس در ادامه تصریح داشت: علاوه بر این پویش با برکت، ستاد دیه در استان مطابق سنت حسسنه هر ساله،جشنهای گلریزان را برگزار می نماید ، در سال جاری هم جشنهای گلریزان در شهرستانهای جهرم، آباده و داراب در هجدهم فرورردین ماه، لارستان در بیستم فروردین ، شیراز و مابقی شهرستانها نیز در تاریخ 19 فروردین ماه مصادف با 27 رمضان المبارک شاهد برگزاری جشنهای گلریزان خواهند بود. بنابر این امیدواریم همانگونه که مردم شریف و نوع دوست در سالهای گذشته هم حامی و یاور ستاد دیه بوده اند و کمک های بی نظیری را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، پرداخت نموده اند، امسال هم در این جشن های گلریزان مشارکت مؤثر و پر رنگ داشته باشند .

گفتنی است هم استانیهای عزیز می توانند از طریق واریز کمک های خود به شماره کارت: 6104337770030961 و شماره حساب : ۱۱۹۹۱۱۹۹/۱٠ نزد بانک ملت شعبه امیر کبیر شیراز بنام ستاد دیه استان فارس ، موجبات آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بازگرداندن شادی به خانواده های منتظر و خاموش این افراد را فراهم سازند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha