پرداخت به موقع حقوق زندانیان شاغل در سال 1402

علی اصغر رنجبر، مدیر کل زندانهای استان قم گفت: در اسفند ماه 1402 بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به زندانیان شاغل حقوق پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قم، دکتر رنجبر افزود: توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان یکی از اولویت های اصلی و بنیادی سازمان زندانها بوده و این اداره کل، تمام تلاش خود را برای تحقق این امرکه بهترین و مهمترین عامل برای تحقق اصلاح و تربیت واقعی و بازاجتماعی کردن زندانیان می باشد را بکار گرفته و با توکل به خداوند متعال این روند تداوم خواهد داشت.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به شعار راهبردی دکتر محمدی رئیس سازمان در شورای عالی قضایی کشور مبنی براشتغال صنعت محور، با تاکید بر مجاورت خوابگاه و کارگاه اشاره کرد و گفت: افتتاح خط تولید موتور سیکلت در اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی قم و در دهه مبارک فجر با حضور رئیس سازمان و مسئولین کشوری و استانی یکی از اقدامات مهم در راستای اجرایی نمودن دیدگاه دکتر محمدی و همچنین توسعه اشتغال زندانیان بوده است که در شرایط کنونی و با مجاورت کارگاه و خوابگاه، بیش از 60 نفر از زندانیان در این صنعت مشغول بکارند و حقوق مکفی دریافت می کنند.

پرداخت به موقع حقوق زندانیان شاغل در سال 1402

وی همچنین به رایزنی با صنعت گران استان مبنی بر افزودن و راه اندازی سایر صنایع تولیدی به ویژه در صنعت ماشین لباسشویی در زندانهای استان در آینده نزدیک با اشتغال بکار50 نفر از زندانیان نوید داد و اظهار داشت: به فضل الهی ، با پیگیری های انجام شده و مذاکرات صورت گرفته، این خط تولید در شش ماهه اول سال 1403 در مجموعه کارگاهی زندانهای قم افتتاح خواهد شد که منتج به توسعه اشتغال صنعت محور با رویکرد توانمند سازی زندانیان و خانواده آنان خواهد شد.

مدیر کل زندانهای استان تاکید کرد: در اسفند ماه 1402 با پیگیری های بعمل آمده، کلیه حقوق زندانیان شاغل پرداخت شده و مقرر است در آینده نیز حقوق ایشان به موقع پرداخت شود.

وی در پایان گفت:بر اساس قوانین و مقررات بخشی از دستمزد زندانیان شاغل به حساب خانواده هایشان و بخشی هم به حساب خودشان واریز می گردد که این درآمد زایی کمک شایانی به وضعیت معیشت آنان نموده و از بروز آسیبهای اجتماعی جلوگیری می نماید.

پایان خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha