بخشش خیرخواهانه اولیاءدم با هدیه زندگی به چهار محکوم زندان‌های کرمان

به برکت ماه مبارک رمضان و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲، چهار محکوم به قصاص از زندان‌های مرکزی کرمان، سیرجان، بم و جیرفت با رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، دکتر رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان، با اعلام این خبر گفت: پس از ٧ سال تلاش و پیگیری کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت، مرد ٤٧ ساله‌ که به دلیل درگیری لفظی مرتکب قتل و محکوم به قصاص شده بود، با رضایت اولیای دم به صورت مشروط از قصاص رهایی یافت.
دکتر ذوالفعلی‌نژاد افزود: یک محکوم به قصاص نفس نیز در زندان بم، با تلاش و پیگیری مددکاران و کمیته صلح و سازش این زندان، با اخذ رضایت اولیای دم، از قصاص نفس رهایی یافت. وی افزود: با تلاش واحد مددکاری محکومیت این زندانی که تبدیل به حبس شده بود با اعمال تخفیف مجازات در آستانه سال جدید از زندان بم آزاد و به آغوش گرم خانواده برگشت.
مدیرکل زندان‌های استان کرمان ادامه داد: با تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان سیرجان، با دعودت از اولیا دم به شورا و چندین مرحله مذاکره، موفق به جلب رضایت از اولیا دم شدند تا محکوم به قصاص ۷۰ ساله از قصاص رهایی یابد.
دکتر ذوالفعلی‌نژاد ادامه داد: یک محکوم به قصاص که از سال ۱۳۹۹ به جرم قتل عمد در زندان مرکزی کرمان، به سر می‌برد، با پیگیری‌های مستمر مددکاران، کمیته صلح و سازش زندان و نماینده منتخب مردم شهرستان بافت یاسر سلیمانی، رضایت اولیای دم رضایت اخذ و این محکوم از قصاص رهایی یافت.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha