محکوم به قصاص در پویش «به احترام ماه مبارک رمضان می‌بخشم» بخشیده شد

رئیس اداره زندان تنکابن از رضایت خانواده اولیای دم و رهایی یک محکوم به قصاص در ماه مبارک رمضان پس از 5 سال حبس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان مازندران، "مصطفی عابدین تاش" رئیس زندان تنکابن اظهار کرد: در سال جاری 20 پرونده کیفری ویژه محکومین قتل عمد در دستور کار شورای حل اختلاف شعبه مستقر در زندان قرار گرفت که از این تعداد 3 پرونده منجر به اخذ رضایت از اولیاء دم و آزادی زندانیان گردید .

وی افزود، 6 پرونده دیگر با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدین محل نسبت به مصالحه در پرونده‌های قتل اقدام شده و رضایت غیر قطعی بدست آمده و به زودی منجر به سازش و رضایت قطعی خواهد شد.

رئیس اداره زندان تنکابن گفت: در جدیدترین پرونده قتلی که به شورای حل اختلاف ارجاع شد، به منظور اصلاح ذات البین و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم با پیگیری ‌های شبانه روزی اعضای شورای حل اختلاف زندان و معتمدین محل سرانجام پس از 5 سال حبس، خانواده اولیای دم به احترام ماه مبارک رمضان از حق خود گذشته و به محکوم فرصت زندگی دوباره دادند.

عابدین تاش در پایان گفت: تعداد 11 پرونده نیز در شعبه حل اختلاف زندان در جریان رسیدگی و بررسی قرار دارد که امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در ایام پیش رو و سال آتی به صلح و سازش منجر شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha