اختصاص زمین برای نمایشگاه محصولات تولیدی زندانیان با تاکید بر اشتغال نشسته بازارمحور

نوزدهمین جلسه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان اذربایجان غربی با دستور جلسه توسعه و رونق اشتغال تولید محور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ،در جلسه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان، عتباتی رئیس کل دادگستری ضمن تاکید و توصیه به کلیه مقامات قضایی در حوزه ای شهرستانی بر توسعه اعزام بکار گروهی مولد و نظارت بر قرار دادهای حقوقی با کار فرمایان تاکید نمود و ضمن تماس با دادستان چند شهر نسبت به اعزام بکار گروهی و توسعه آموزش فنی و حرفه ای همراه اشتغال نشسته بازار محور در بین زندانیان در داخل بندها تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه جلسه به موضوع مهم عرضه نمایشگاهی و فروش محصولات تولیدی زندانیان و کار آفرینان حامی اشتغال مددجویان اشاره کرد و گفت: از منابع محلی و مازاد در اختیار دستگاه های دولتی و شرکت ها برای ایجاد این امر مهم کمک خواهیم گرفت و در مرکز استان محل مناسبی برای این امر شناسایی شده است که در صورت تفاهم با شهرداری یکی از مراکز تفریحی و مرکز خرید محصولات تولیدی زندانیان و خانواده آنها در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی دولت خواهد بود .
عتباتی در ادامه از شرکت های دانش بنیان خواست تا توان و تدبیر خلاقانه خود را با شاخص های بازار منطقه به تولیدات زندانیان در داخل بندها تحت عنوان اشتغال نشسته معطوف نمایند و در این فراخوان برای بهره گیری از نیرو و توان زندانیان با مسئولینن بنیاد تعاون تعامل داشته باشند .
در ادامه جلسه توسعه و تکمیل کارگاه های قالیبافی در زندان خوی با بکارگیری ۱۰۰ نفر فرشباف و همچنین راه اندازی سوله صنعتی در شهرک صنعتی برای تولیدات کیسه زباله و سفره مصوب گردید .
در پایان جلسه از اهتمام مدیرکل زندانهای استان اذربایجان غربی ، مدیر زندان ارومیه و قاضی ناظر زندان برای توسعه شاخص های اشتغال زندان مددجویان و نظارت دقیق بر امورات مددجویان در کارگاه های صنعتی و قرار دادهای حقوقی با کارفرمایان برای تامین معاش خانواده ها تقدیر شد .
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha