کاشت ۳۵هزار اصله نهال به دست مددجویان کرمانی

بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با شرکت در پویش کاشت یک میلیارد درخت، از ۱۵ اسفندماه، کاشت ۳۵ هزار اصله نهال را در سطح مجتمع‌های کشت و صنعت استان آغاز کرد. این اتفاق مبارک به دست ۵۰۰ نفر از زندانیان زندان‌های استان کرمان به سرانجام می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی زندان‌های استان کرمان، در روز درختکاری، روزی که هر کدام از ما، با کاشتن یک نهال، عشق و علاقه خود را به طبیعت نشان می‌دهیم، زندانیان استان کرمان نیز نهالی کاشتند تا بگویند دلشان می‌خواهد در سرسبزی و شادابی ایران عزیز سهیم باشند.

زندانیانی که به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، به خطا رفته‌اند و امروز پشیمان از کردار خود، به کارگاه‌های اشتغال بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان آمده‌اند تا با کسب مهارت، پس از آزادی شغلی در آستین داشته باشند و خود و خانواده‌شان را از منجلاب جرم و بزه بیالایند.

در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی، بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، در آئینی بومی و محلی در مجتمع کشت و صنعت ماهان، پذیرای رئیس کل دادگستری استان، مدیران منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و اصحاب رسانه بود تا به همراه زندانیان در مراسم کاشت ۴ هزار اصله نهال مثمر، جهت حرفه‌آموزی و اشتغالزایی زندانیان، حضور یابند.

در این آئین باشکوه همزمان با کاشت درخت و جان‌بخشی دوباره به طبیعت، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شد تا زندانیان در کنار مسئولین قضایی و اصحاب رسانه، آتش چای و آش را علم کنند و لحظاتی را فارغ از درد قلبیشان بگذرانند. این همراهی از اصول و اهداف سازمانی اداره کل زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان است که همراه با آغاز فصل نو شدگی، موجبات نو شدن و از سر گرفتن زندگی را برای زندانیان فراهم سازند.

امید است همه با هم با شعار “همراهی به تغییر از زندان به زندگی“ تلاش کنیم تا شاهد پویایی بیشتر سرزمین عزیزمان ایران باشیم. این امر با همکاری بیش از پیش مسئولین مربوطه، ورود کارآفرینان به عرصه اشتغالزایی زندانیان، محقق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha