جلسه هم‌اندیشی معاونین رئیس کل دادگستری و دادستانی با قضات ناظر بر زندان‌های استان تهران

نشست تعامل قضایی با حضور معاونین رئیس کل دادگستری و دادستانی و قضات ناظر، در اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل‌ زندان‌های استان تهران، جلسه تعامل قضایی با حضور طرهانی معاون رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام فیروزجایی و حجت الاسلام حسین‌زاده معاونین دادستان تهران، سرپرستان دوایر نظارت و قضات ناظر، مدیرکل و معاونین قضایی و مالی اداره کل برگزار شد.

معاون رئیس کل دادگستری در امور زندان‌ها گفت: سرنوشت و اصلاح اخلاق و رفتار زندانیان در گرو پیگیری قضایی مددکاران، معاونین قضایی و قضات ناظر بر زندان‌هااست.

طرهانی گفت: ارفاقات قضایی را در چارچوب و ضوابط قانونی به زندانیان اعطاء کنید.

وی گفت: ارفاقات قضایی، صرف مرخصی، تبصره ۳ ماده ۵۱۳ نباشد مددکاران، معاونین قضایی زندان‌ها و قضات ناظر با حضور در جلسات شورای طبقه‌بندی به اعسار و خواسته‌های قانونی دیگر آن‌ها نیز توجه داشته باشند.

این مقام قضایی در خصوص به اشتغال بکار زندانیان جرایم مالی افزود: هیچ مانع و محدودیت قضایی برای اشتغال زندانیان مالی وجود ندارد، شورای طبقه‌بندی با تایید حسن اخلاق و رفتار و شرایطی که وضع شده می‌تواند با تایید قاضی ناظر، زندانیان را در مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال، بکارگیری کند.

شایان ذکر است برخورداری به ارفاقات قضایی از طریق امتیازدهی فعالیت‌های فرهنگی و قبول اعسار، جزء تاکیدات معاون رئیس کل دادگستری بوده است.

گفتنی است مدیرکل زندان‌های استان تهران در این نشست از تعامل و همکاری یکساله قضات ناظر بر زندان تقدیر کرد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha