تفاهمنامه همکاری «سازمان زندان‌ها» و «سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» به امضا رسید

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در این نشست با اشاره به توسعه و رونق اشتغال در زندان‌ها گفت: در حوزه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی شغلی در زندان‌ها بر کشاورزی هم متمرکز شده‌ایم بویژه اینکه شغلی مورد احترام است که می‌تواند در اصلاح روحیه زندانیان نیز موثر قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، درراستای توسعه اشتغال پویا در زندان‌ها با محوریت ظرفیت‌سازی برای اشتغال مددجویان در حوزه کشاورزی، تفاهمنامه همکاری میان «سازمان زندان‌ها» و «سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» صبح امروز، ۲۱ اسفندماه در محل موسسه آموزش و ترویج کشاورزی به امضای طرفین رسید.

در این جلسه ضیایی‌فرد معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با یادآوری اهمیت حرفه‌آموزی و اشتغال برای زندانیان گفت: بسیاری از زندانیان عمدتا از افرادی هستند که به دلیل عدم مهارت و نیز فقر اقتصادی و فرهنگی گرفتار بزه و جرم شده‌اند بنابراین اعتقاد ما بر این است که زندانی اگر بخواهد از چرخه جرم جدا شود، باید تحت حرفه‌آموزی و اشتغال قرار گیرد.

تفاهمنامه همکاری «سازمان زندان‌ها» و «سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» به امضا رسید

وی افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در زندان‌ها امروز با جدیت دنبال می‌شود تا بعنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال مناسب زندانیان بویژه پس از آزادی فراهم شود و البته بازگشت آنان به سمت جرم و زندان نیز کاهش یابد.

ضیایی‌فر همچنین با تأکید بر برنامه‌های مختلف و جاری سازمان زندان‌ها برای حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان خاطرنشان ساخت: در حوزه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی در زندان‌ها، بر کشاورزی هم متمرکز شده‌ایم بویژه اینکه شغلی مورداحترام است که می‌تواند در اصلاح روحیه زندانیان نیز موثر قرار گیرد. بنابراین چه خوب است که با همکاری نهادهای مرتبط این حوزه از اشتغال برای مددجویان توسعه یابد.

تفاهمنامه همکاری «سازمان زندان‌ها» و «سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» به امضا رسید

در این جلسه همچنین محمدمهدی قاسمی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی -و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی- با استقبال از همکاری فی‌مابین گفت: قطعا با دید مسئولیت اجتماعی به موضوع اشتغال زندانیان نگاه می‌کنیم تا موجبات توانمندی شغلی این افراد و معیشت آنان بخصوص در دوران آزادی فراهم شود.

وی یادآور شد: در حوزه کشاورزی می‌توان با هزینه کم اشتغال‌زایی کرد و با آموزش و توانمندسازی بهترین بهره‌وری را داشت. رویکرد ما نیز انتفاعی نیست و این همکاری‌ها را درراستای انجام یک مسئولیت می‌دانیم.

گفتنی است در این نشست طرفین بر راهکارهای مشترک بر توسعه مهارت‌یابی و اشتغال مددجویان در حوزه کشاورزی به تبادل نظر پرداختند و در پایان نیز تفاهمنامه همکاری فی‌مابین منعقد و به امضا رسید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha