برگزاری آیین درختکاری در زندان‌های استان کرمان

در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی، با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، آیین کاشت ۳۵ هزار اصله نهال در مجتمع‌های کشاورزی بنیاد تعاون زندانیان استان، جهت حرفه‌آموزی و اشتغالزایی زندانیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، دکتر درویشی مدیر جهاد کشاورزی کرمان، ابوالحسنی مدیر کل منابع طبیعی کرمان، رییس جهاد کشاورزی ماهان، مدیر نمایندگی بنیاد تعاون استان، معاون اداره‌کل زندان‌های استان و اصحاب رسانه استان برگزار گردید، کاشت ۴۰۰۰ نهال در مجتمع کشت و صنعت ماهان، آغاز شد.

رئیس کل دادگستری کرمان، پس از غرس نهال در این مجموعه، در خصوص فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان گفت: این بنیاد در راستای کارآفرینی و اشتغال زندانیان و کمک به خانواده‌های زندانیان فعالیت می‌کند. وی افزود: درآمدهای حاصل از مجموعه‌ بنیاد تعاون، صرفاً در راه بازاجتماعی کردن زندانیان و اشتغال آنها در دوران محکومیت و پس از آن فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدی با تأکید بر ایجاد اشتغال برای زندانیان، گفت: اشتغال زندانیان سبب می‌شود تکرار جرم کاهش یافته و بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند. وی افزود: اقدامات حرفه‌آموزی و اشتغالزایی در بنیاد تعاون زندانیان باعث می‌شود تا کسانی که به زندان می‌آیند شخصیت آنها بازپروری شده و ضمن اشتغال و رونق اقتصادی خانواده‌هایشان، زندگی آبرومند پس از آزادی برای آنها فراهم کند.

برخوری مدیر نمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، در خصوص مأموریت اصلی بنیاد تعاون زندانیان گفت: بنیاد در حوزه‌های اقتصادی، مهارت‌آموزی واشتغال زندانیان در دوران محکومیت با هدف توانمندسازی و باز اجتماعی کردن زندانیان فعالیت می‌نماید. وی افزود: در همین راستا زندانیان استان کرمان هم‌زمان با سراسر کشور در طرح پویش کاشت یک میلیارد درخت شرکت می‌کنند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، عنوان کرد: قرار است تعداد ۳۵ هزار اصله نهال در استان کرمان توسط بنیاد تعاون زندانیان با همکاری منابع طبیعی استان، غرس شود که از این تعداد ۴ هزار اصله نهال در مجتمع‌ کشت و صنعت حامی ماهان، ۱۸ هزار اصله نهال مجتمع‌های کشاورزی شهرستان‌های رودبار جنوب، جیرفت و کهنوج، ۱۳ هزار اصله نهال نیز در محیط‌های پیرامون زندان‌های سیرجان، رفسنجان واردوگاه کاردرمانی و حرفه‌آموزی کبوترخان، توسط زندانیان رأی‌باز کاشته خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha