بیش از 65 درصد زندانیان استان ایلام موفق به کسب گواهی مهارت شدند

در سال جاری دوره‌های مختلف حرفه‌آموزی برای زندانیان برگزار شد و زندانیان تحت تعلیم مربیان مجرب به یادگیری مهارت‌های مختلف پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، مهارت‌های شغلی و مورد نیاز بازار کار در زندان‌های استان برای زندانیان آموزش داده می شود و زندانیان با کسب گواهی مهارت می توانند پس از اتمام حبس و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برای خود شغل ایجاد کنند و کسب درآمد داشته باشند.

جمشید اسکندری مدیرکل زندان های استان ایلام گفت: اکثر زندانیان در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کرده اند و در سال جاری بیش از 65 درصد از زندانیان در رشته های مختلف موفق به کسب گواهی مهارت شدند که در پایان حبس خود می توانند با دریافت تسهیلات خود اشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می شود، برای خود شغل ایجاد کنند و کسب درآمد داشته باشند.

گفتنی است مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی ایلام مستقر است و دوره هایی چون برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه های الکترونیکی و... آموزش داده می شوند.

بیش از 70 درصد زندانیان استان ایلام موفق به کسب گواهی مهارت شدند

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha