موقعیت‌خوانی مهدی‌باکری برای مسئولین زندان‌های استان آذربایجان‌غربی
موقعیت خوانی مهدی باکری توسط هم رزم و دوست شهید در سالروز گرامیداشت شهدای بدر و خیبر

در سالروز بزرگداشت شهدای عملیات های بدر و خیبر یادواره شهیدان مهدی و حمید باکری در جمع مسئولین ستادی، روسای زندانهای استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات های غرور آفرین بدر و خیبر در سال های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ با یادبودی از شهیدان حمید و مهدی باکری در شورای اداری مسئولین مراکز تامینی و تربیتی استان برگزار شد.

در این مراسم مراد فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی، با اشاره به زندگی پر افتخار سردارن شهید حمید و مهدی باکری زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را یک امر مهم معروف و ترویج روحیه ایثار و شهادت برای تثبیت عزت مردم مقاوم ایران اسلامی دانست و در ادامه گفت: در همه زمان ها و مکان ها به هر کسوت و مسئولیتی نیاز به تبیین و تذکر از سیره عملی زندگی شخصی و اجتماعی شهدا داریم تا در اتفاقات روزانه و تصمیمی برای خدمت به مردم بیراه نرویم بر مقصد عالی شهدا جهت تقویت ارزش های دینی با ایثار جان و مال عزتمندانه بایستیم.

سخنران بعدی مراسم استاد دانشگاه ، دوست و همرزم شهید مهدی باکری بود که در ادامه بر سه بخش از زندگی شهیدان حمید و مهدی باکری در دروان قبل از انقلاب ، جنگ تحمیلی و بعد از شهادت اشاره داشت و الگوهای عملی در زندگی اجتماعی و مدیریت اسلامی را بر اساس مشاهدات و روایت خاطرات ناگفته از شهید مهدی باکری در دوران تحصیل ، مبارزات قبل از انقلاب ، آغاز جنگ تحمیلی ، مسئولیت در فرماندهی جبهه ، چگونگی شهادت و آثثار و برکات زندگی عالی شهیدان در جاودانگی طریق نورانی ایثار و شهادت اشاره نمود.

دکتر جلیل بختیاری رزمنده و جانباز جنگ تحمیلی که چندین سال افتخار دوستی و خدمت با شهید مهدی باکری را داشت از نحوه برخورد اجتماعی ، رافت و خوش خلقی ؛ تدبیر و اقتدار ، عمل به احکام دین و مقید به قانون مداری در بحرانی ترین مواقع انقلاب و جنگ و رعایت عدل و انصاف حتی در برگرداندن جنازه برادر شهیدش گفت و از مرارت ها و سختی های که در زندگی اجتماعی و سیاسی تحمل کرد و برای اعتلای انقلاب اسلامی و دفاع جانانه از ولایت امر مسلمین جهان حضرت امام خمینی (ره) دم نیاورد سخنان روشنگرانه راایراد نمودند .

در پایان مراسم با پخش کلیپ های از زندگی شهیدان باکری ، با اهدا لوح و یادبود از صنایع دستی زندانیان ارومیه از همرزم و روای موقعیت خوان شهید باکری تقدیر بعمل آمد .

این مراسم در حاشیه شورای اداری مسئولین زندانهای استان آذربایجان غربی در سالن کانون اصلاح و تربیت به مدت دو ساعت برگزار شد .

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha