هم‌اندیشی برگزاری جشن گلریزان 1403 با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و رئیس‌کل دادگستری کردستان

جلسه هم اندیشی و استقبال از جشن بزرگ گلریزان و آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد مسئولین و مدیران ارشد استان را به محفل نیکوی خیر و رحمت دعوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان، جلسه ویژه برنامه ریزی جشن گلریزان سال 1403 با حضور مسئولین و مدیران ارشد استانی ، خصوصا نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار ، رئیس کل دادگستری کردستان ، اعضاء هیئت امناء ستاد دیه مدیران عامل بانک ها و سایر مدیران استان در سالن اجتماعات اداره کل زندانهای استان برگزار شد.
حسینی ، رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه کردستان با ارائه آماری از عملکرد ستاد دیه استان در سال جاری و رشد 2 برابری کمک و اقدام خداپسندانه خیرین استان عنوان کرد ؛ کاهش آمار محکومان مالی نسبت به سال گذشته مدیون اقدامات ارزشمند ستاد دیه ، همت خیرین و پشتیبانی و حضور مستقیم استاندار و نماینده ولی فقیه در استان است.
سید حسین حسینی گاهی از وضعیت زندانیان مالی و جرائم غیر عمد و شناخت اهداف انسان دوستانه ستاد مردمی دیه نیازمند آگاهی بخشی به آحاد جامعه و اهمیت موضوع حمایت از هم نوع است .

حجت الاسلام پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان نمود : در زندگی مادی ما اعمال خیر فراوان است اما فاعل یا انجام دهنده عمل خیر کم و این مهم توفیق می خواهد نه ثروت و درآمد .

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود : نیت خیر شایسته است و خودنمائی و ریا در آن جائی ندارد و همایش کمک به نیازمندان و زندانیان مالی و جرائم غیر عمد پر برکت است و اجرای با شکوه آن لازم و دارای اهمیت است.

زارعی کوشا ، استاندار کردستان نیز ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش نیک عنوان نمود ؛ استانداری کردستان و تمامی دستگاه های اجرائی استان با تمام توان همچون سال های قبل در کنار ستاد دیه و در جهت آزادی و رفع مشکلات زندانیان جرائم غیر عمد استان قدم بر می‌دارد .
استاندار کردستان افزود ، انشاءالله امسال نیز با مشارکت حداکثری مردم شریف استان ، حماسه جشن گلریزان به کمک زندانیان مالی کردستان که جزئی از جامعه و مردم نجیب استان هستند خواهد شد .

مجتبی محمدی ، مدیرکل زندانها و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه کردستان ، ضمن قدردانی از حضور نیکو و هم دل مسئولین ارشد استانی ، خصوصا نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و رئیس کل دادگستری کردستان ، عنوان نمود : خدا را شاکرم که در استانی خدمت می کنم که مسئولین رده اول استان در کنار هم و هم دل با هم در جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و رفع مشکلات خانواده آنان تلاش می کنند .

محمدی، مدیر کل زندانهای کردستان و نایب رئیس ستاد مردمی دیه در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات اعضاء هیأت امناء و همراهی خیرین و مساعدت دستگاه قضایی عنوان کرد : سال گذشته تعداد 282 زندانی محکوم مالی با مبلغ بدهی 160 میلیارد تومان با همت و همراهی خیرین کردستانی از زندانهای استان آزاد شدند .

محمدی در ادامه گفت : در حال حاضر تعداد ۳۰۰ محکوم مالی با مبلغ بدهی 200 میلیارد تومان در زندانهای استان تحمل حبس می کنند که امیدواریم با توکل به خداوند متعال و همراهی نیکوکاران و خیرین استانی امسال نیز شاهد آزادی جمع کثیری از این محکومان از زندانهای استان باشیم .

محمد خسروی ، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان نیز ضمن ارائه عملکرد ستاد دیه در سال 1402 ، با اشاره به تعداد آزادی های محکومان مالی و جرائم غیرعمد عنوان کرد : 25 درصد افزایش تعداد آزادی ها نسبت به سال گذشته نشان از همراهی ارزشمند خیرین و مساعدت دستگاه قضایی استان است .

وی با اشاره به مبالغ اهدائی و کمک های ستاد دیه کشور ، سازمان زندانها و ستاد دیه استان در سال گذشته و مقایسه آن با سال جاری گفت : عملکرد این ستاد در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است .

خسروی در ادامه عنوان کرد : آمار اعطای وام های بانک های عامل و جذب تسهیلات بانکی نسبت به سال گذشته 94 درصد و قبولی اعسار در دستگاه قضایی استان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است .

در پایان این جلسه اهداف و برنامه های پیشنهادی برای برگزاری جشن گلریزان رمضان 1403 بررسی و مصوبات آن به تصویب اعضاء رسید .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha