اولین جشنواره سرود، آواهای محلی، مذهبی و آیینی زندان‌های هرمزگان برگزار شد

سرپرست زندان های استان هرمزگان در آیین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به نقش هنر در ایجاد زمینه های عمیق و اثرگذار اصلاحی و تربیتی در بین زندانیان، جشنواره سرود و آواها را فرصتی برای کشف استعدادها، تقویت مشارکت و همدلی اجتماعی و ارتقاء اعتماد به نفس مددجویان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، نخستین جشنواره سرود و آواهای محلی ، مذهبی و آیینی زندان های استان هرمزگان به میزبانی زندان بندرعباس و با مشارکت 125 نفر از زندانیان و مددجویان برگزار گردید. زندانیان هنرمند زندان های بندرعباس ، میناب ، بندرلنگه ، حاجی آباد ، اردوگاه رودان و کانون اصلاح و تربیت در این رویداد مهم هنری مشارکت و به رقابت پرداختند .

سرپرست اداره کل زندان های هرمزگان عنوان کرد: هنر با تکیه بر اصالت ها و ظرفیت های فرهنگ بومی می تواند با ایجاد تغییرات عمیق در نگرش ها و ارزش ها ، رشد و بالندگی در رفتارها را به ارمغان آورد و فرصت بازاجتماعی شدن زندانیان را فراهم سازد .

بشیر سردار اصلاح و تربیت را مهمترین رسالت مجموعه زندان ها برشمرد و هنر را ابزاری ارزشمند در تحقق این مهم دانست.

جهانگیری مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم برگزاری این جشنواره هنری در بین زندانیان را رویدادی ارزشمند و قابل تحسین دانست و افزود؛ زندانیان را بدون هرگونه قضاوت نسبت به رفتار مجرمانه به عنوان شهروند و عضوی از جامعه نیازمند و شایسته ارائه خدمات فرهنگی و هنری می بینیم. وی همچنین برتعامل و همکاری با مجموعه زندان های استان در پیشبرد و اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی تاکید کرد .

در ادامه این جشنواره هنرمندان در بخش ها و رشته های مختلف در فضایی آکنده از پویایی ، نشاط و خلاقیت های هنری به رقابت پرداختند و در پایان پس از ارزیابی هیئت داوران از گروه ها و نفرات برتر تجلیل شد . شایان ذکر است آثار برگزیده جهت شرکت در جشنواره کشوری سرود و آواهای مذهبی ، محلی و آیینی معرفی خواهند شد .

انتهای خبر/

اولین جشنواره سرود ، آواهای محلی، مذهبی و آیینی زندان های هرمزگان برگزار شد

اولین جشنواره سرود ، آواهای محلی، مذهبی و آیینی زندان های هرمزگان برگزار شد

اولین جشنواره سرود ، آواهای محلی، مذهبی و آیینی زندان های هرمزگان برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha