حضور دادستان کل کشور در جشنواره «عطر گل نرگس» زندان‌های خوزستان

این جشن با حضور دادستان کل کشور و همچنین آزادی ۷۰ محکوم مالی معسر، جشن ازدواج ۲۰ زوج از فرزندان زندانیان ، توزیع 500 بسته کمک معیشتی بین خانواده های نیازمند تحت پوشش انجمن و تجلیل از ۳۰ دانش آموز برتر خانواده زندانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان ، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزادگفت: زندانیان و خانواده‌های آنان عضوی از جامعه هستند و نظام جمهوری اسلامی ایران در نگاه به این قشر از جامعه که به واسطه دلایل مختلف از جمله ناآگاهی، فقر مادی و فرهنگی، فریب دشمنان و ... مرتکب جرائم و خطا شده و تحمل حبس می‌کنند نیز خود را مسئول می‌داند.

وی اظهار داشت: امتیاز انسان بر سایر موجودات عالم، عقل و استعداد بی‌پایان اوست و خداوندی که این نعمت را به انسان داده است، تمام امکانات روی زمین را نیز در اختیار بشر قرار داده تا بتواند این استعداد را تربیت و شکوفا کرده و زندگی خود را نورانی و برای زندگی ابدی آماده کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد با بیان این که امروز نگاه همه مسئولین کشور نیز در راستای تقویت این سه بعد انسانی است، گفت: رویکرد قضات در صدور آراء و سایر تصمیمات قضایی نیز باید رویکردی اصلاحی و تربیتی و در همین راستا باشد تا شاهد بازپروری و بازگشت دوباره زندانی به آغوش خانواده و جامعه باشند.

وی ضمن تبریک به فرزندان مددجویانی که به‌رغم غیبت سرپرست خانواده خود را از آسیب‌های اجتماعی مصون نگه داشته و توانستند زندگی جدیدی را برای خود آغاز کنند، از اداره کل زندان‌های خوزستان و همه کسانی که در این امر خیر مشارکت داشتند، قدردانی کرد.

در این مراسم دادستان کل کشوراظهار داشت : یکی از سیاستهای دستگاه قضایی در کنار برخورد قاطعانه با مجرمین جرایم خاص و خشن، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی، حمایت از خانواده زندانیان و کاهش جمعیت کیفری است. وی عنوان کرد : نگاه همه مسئولین با ید به سه بعد انسانی "معنوی مادی وجسمانی" باشد که از آموزه های قران و دین اسلام است . در واقع شهدای ما به خاطر همین سه بعد انسانیست شهید شده اند. قضات ما باید نگاهشان در صدور رای و اتخاذ تصمیم به این سه بعد اصلاحی باشد. آنها به زندانی در مجازات باید نگاه اصلاحی داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از کسانی که زمینه آزادی زندانیان را فراهم کردند، ابراز امیدواری کرد که انشالله زندانیان زیادی به همت خیرین از زندان آزاد شوند.

حضور دادستان کل کشور در جشنواره عطرگل نرگس زندان های خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان نیز در این مراسم، گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه از زمان افتخار خدمتگزاری در استان خوزستان به اتفاق دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان ها ،اعضای شورای معاونین، اعضای شورای تامین، جامعه مدنی و بزرگان استان تلاش کردیم تا رویکرد جامعه به زندان و زندانبانی‌متحول شود.
دکتر علی دهقانی افزود: استفاده از زندان در راستای تامین امنیت و آرامش جامعه، تلاش برای بازسازی، بازسازگاری و باز اجتماعی کردن زندانیان، تحول رویکرد زندان در راستای حمایت از خانواده زندانیان و نگاه و رویکرد قضایی در راستای تامین آرامش جامعه در زندانی کردن کسانی که مستحق زندان هستند و با ارتکاب جرائم خشن، امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌کنند، از این اقدامات است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی، عمرانی، حرفه آموزی و اشتغالزایی در زندان‌های استان، گفت: در این مدت با تاسیس مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای، پنج هزار نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی، موفق به دریافت گواهی‌نامه مهارت شدند و اشتغال رأی باز به دو هزار و 445 فقره رسید.

حضور دادستان کل کشور در جشنواره عطرگل نرگس زندان های خوزستان


در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز گفت: امروز شاهد آزادی 121 نفر از زندانیان هستیم که 70 نفر آنان از زندانیان معسر جرائم مالی هستند و مابقی با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند.
صادق جعفری چگنی افزود: امروز با کمک انجمن حمایت از خانواده زندانیان، خیرین و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، همچنین 500 بسته کمک معیشتی به خانواده زندانیان، 20 سری جهیزیه به زوجین خانواده زندانیان و هدایایی به 30 نفر نخبگان فرزند مددجویان تحت حمایت انجمن اهدا شد.

حضور دادستان کل کشور در جشنواره عطرگل نرگس زندان های خوزستان

روشان مدیر کل زندان های استان در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از حضور دادستان کشور در مراسم عطرگل نرگس که به همت اداره کل زندان های استان خوزستان برگزار شد گفت :امیدواریم با همیاری خیرین و ستاد دیه شاهد آزاد سازی جمعیت کیفری واجد شرایط کمک نیز در آستانه سال نو از بند حبس باشیم.

وی افزود: انجمن با توجه به رسالت خود در خصوص حمایت از خانواده زندانیان و با هدف کاهش رنج این قشر آسیب‌پذیر اقدامات متعددی را با حفظ کرامت انسانی و آبروی افراد به مرحله اجرا رسانده است.

مقام ارشد زندان های خوزستان با بیان اینکه زندانی شدن سرپرست خانواده باعث بروز مشکلات مالی، اجتماعی، از هم گسیختگی خانواده، افت تحصیلی و ترک تحصیل فرزندان می‌شود، افزود: از آنجایی که این مشکلات تبعاتی برای اعضای خانواده همچون احساس شرمساری فرزندان، انزوا، نگرش منفی و… را برای خانواده زندانیان به‌دنبال دارد؛ برگزاری این گونه برنامه‌های فرهنگی نقش بسزایی در جلوگیری از افت عاطفی، شخصیتی و تحصیلی و تقویت اعتماد به نفس فرزندان زندانیان خواهد داشت.

حضور دادستان کل کشور در جشنواره عطرگل نرگس زندان های خوزستان

وی رسالت مهم و اصلی انجمن حمایت از زندانیان خوزستان را علاوه بر حمایت از خانواده‌ها، بازپروری و فراهم کردن زمینه بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه دانست و افزود: در تلاش هستیم علاوه بر جذب حداکثری کمک خیران نیک‌اندیش، به سمت توسعه درآمدهای پایدار و افزایش حمایت‌های کافی از خانواده‌ها و زندانیان حرکت کنیم.

در این مراسم که با حضور دادستان کل کشور و مقامات قضایی و استانی بود از 30 دانش آموز و دانشجوی برتر تحت پوشش انجمن حمایت زندایان اهواز تجلیل شد.

انتهای پیام/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha