افتتاح کارخانه دوچرخه‌سازی در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار باحضور معاون اول قوه قضائیه

معاون اول قوه قضائیه در آئین راه‌اندازی کارخانه تولید دوچرخه اعلام کرد؛ مفتخریم که امروز سازمان زندان‌ها در مسیر اصلی خود یعنی بازاجتماعی کردن زندانیان حرکت می‌کند.هم‌اکنون با مدیریت بسیار خوب رئیس محترم سازمان زندان‌ها و همه همکارانشان، امر اشتغال‌زایی و بازاجتماعی‌کردن زندانیان بخوبی درحال انجام است. انتظار داریم شاهد طرح تحول و جهش در حرفه‌آموزی و اشتغال در سال آینده باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضائیه گفت: زندان‌های ما براساس آموزه‌های دینی به سمت آنچه مدنظر داریم، درحال تبدیل است. مردم نیز باید زحمات سازمان زندان‌ها را ببینید چراکه موضوع اطلاع‌رسانی درخصوص اعتمادسازی برای جلب مشارکت مردم، کارآفرینان و خیرین در حوزه اشتغال‌زایی، از طریق سرمایه‌گذاری بسیار مفید است.

وی همچنین با تقدیر از اصحاب رسانه و برپایی تورهای رسانه‌ای در بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندان‌ها تأکید کرد: انتظار داریم شاهد یک طرح تحول و جهش در حرفه‌آموزی و اشتغال در سال آینده باشیم. امیدوارم پس از افتتاح کارخانه دوچرخه‌سازی در قزلحصار، راه‌اندازی دیگر حرفه‌ها و بهره‌برداری‌ها به منظور بازاجتماعی شدن مددجویان بیشتر و بیشتر شود تا زندانیان از مسیر اشتغال‌زایی منتفع گردند.

اشتغال به عنوان یک حرکت تحول آفرین در زندان‌ها همچنان مدنظر است

در بخش دیگری از این مراسم نیز رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به روند روبه‌رشد حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها طی دو سال اخیر گفت: توسعه اشتغال در زندان‌ها درراستای برنامه‌های تحول و تعالی دستگاه قضاست که قطعا بهترین مسیر و روش در تحقق اصلاح و تربیت زندانیان است. اساسا بازسازگاری زندانیان با اشتغال است که رخ می‌دهد.

افتتاح کارخانه دوچرخه‌سازی در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار باحضور معاون اول قوه قضائیه

دکتر محمدی افزود: اشتغال به عنوان یک حرکت تحول‌آفرین در زندان‌ها مدنظر است و به مانند دو سال اخیر همچنان تمرکز بر اشتغال در زندان‌ها نیز متمرکز خواهد بود. در مجتمع ندامتگاهی قزلحصار نیز که محل نگهداری مجرمین با مواد مخدر است، قطعا اشتغال می‌تواند موثر بر این دسته از زندانیان باشد.

گسترش اشتغال صنعت محور، رویکرد جدید سازمان زندان‌ها در اشتغال‌زایی زندانیان

وی گسترش اشتغال صنعت‌محور را رویکرد جدید سازمان در اشتغال زندانیان دانست و گفت: اشتغال صنعت‌محور پایدارترین نوع اشتغال است و در عین‌حال باعث افزایش اشتغال، درآمد سرانه و ظرفیت بالاتر نیروهای کار می‌شود. در این ارتباط از همه کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در زندان‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان ضمن اشاره به راه‌اندازی «کارخانه دوچرخه‌سازی» در قزلحصار گفت: راهبردمان در ایجاد اشتغال در زندان‌ها اشتغال «خوابگاه کارگاه» خواهد بود یعنی کارگاه‌ها در نزدیک محل اسکان زندانیان قرار می‌گیرد. انشالله در زندان‌های مرکزی هر استان، این امر شکل خواهد گرفت چون بهره‌وری بیشتری را به دنبال دارد و فرهنگ کار را ارتقا می‌دهد.

آئین رونمایی از دوچرخه‌های تولیدشده این کارخانه، اهدا دوچرخه به 5 نفر از فرزندان زندانیان، تقدیر از زندانیان شاغل، کارآفرینان، پیمانکاران و کارکنان موثر درحوزه اشتغال مراکز اصلاحی و تربیتی استان تهران و البرز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفتنی است کارخانه دوچرخه‌سازی قزلحصار هم‌اکنون در فضایی بالغ بر 7500 متر مربع و با استقرار تجهیزات صنعتی، توانسته است ضمن حرفه‌آموزی و اشتغال به کار 3۰۰ زندانی منبع کسب درآمدی برای آنان و خانواده‌های‌شان باشد. قرار است در آینده نزدیک با توسعه فضای کارگاهی آن، زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال مولد برای 5۰۰ زندانی دیگر نیز فراهم آید.

باید یادآور شد که در مراسم امروز درکنار حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری و مکتوب همچنین جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی استان‌های تهران و البرز نیز حضور داشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha