هنر مددکار این است که همه آحاد جامعه را به کمک بطلبد

نشست تخصصی مددکاران اجتماعی و کارشناسان حوزه حمایتی استان کرمان با حضور سرپرست دفتر اقدامات حمایتی و مراقبت‌های بعد از خروج سازمان زندان‌ها و هیئت همراه، مدیرکل زندان‌های استان کرمان، معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل و مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان استان، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان در این نشست تخصصی گفت: آخرین حلقه اصلاح و تربیت، مرکز امور اجتماعی و مراقبت بعد از خروج است. وی افزود: اگر بخواهیم شاهد تاثیر اقدامات و فعالیت‌های زندان‌ها باشیم باید به مراکز امور اجتماعی و مراقبت بعد از خروج توجه ویژه‌ شود.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: اگر بخواهیم شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم و از تکرار جرم زندانیان جلوگیری کنیم، باید به این مراکز توجه خاصی داشته باشیم. وی در ادامه اظهار داشت: امروزه خدمات مرکز امور اجتماعی در کل کشور به خصوص در استان کرمان، اقدامات بسیار مؤثر و خوبی هستند که توسط مددکاران در حال انجام است.

 هنر مددکار این است که همه آحاد جامعه را به کمک بطلبد

ذوالفعلی‌نژاد با تأکید بر اینکه پیشگیری از تکرار جرم می‌تواند از طریق اقدامات مراقبت بعد از خروج، کاهش یابد، گفت: بررسی‌های آماری در تکرار جرم زندانیان حاکی از آن است که اگر زندانی پس از آزادی تحت مراقبت مددکاران قرار گیرد و مشغول به کار شود، بازگشت مجدد به زندان کمتر از یک درصد خواهد بود که این امر مشارکت عموم، نهادها و ارگان‌ها را می‌خواهد.

مدیرکل زندان‌های استان اظهار داشت: در استان کرمان ۱۱ انجمن حمایت زندانیان در حال فعالیت هستند که اقدامات خوبی از طریق این انجمن‌ها نظیر حمایت از خانواده و فرزندان زندانیان نیازمند، احداث خانه برای خانواده زندانیان نیازمند، توزیع بسته معیشتی، تهیه جهیزیه، بهداشت و درمان و مواردی از این قبیل، صورت گرفته است.

وی در خصوص اهمیت حمایت از خانواده زندانیان گفت: اگر زندانی نیازمند که استطاعت مالی ندارد بفهمد که خانواده‌اش از طرف نهاد حمایتی، پشتیبانی می‌شود، قطعا در داخل زندان آرامش بیشتری دارد و در فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی حضور پررنگ‌تری خواهد داشت که این موضوع علاوه بر تاثیر مثبت در عرصه زندانبانی، از روی آوردن دیگر افراد خانواده به ارتکاب جرم، جلوگیری می‌کند.

 هنر مددکار این است که همه آحاد جامعه را به کمک بطلبد

علی چهارمحالی سرپرست دفتر اقدامات حمایتی و مراقبت‌های بعد از خروج سازمان زندان‌های کشور، ضمن خداقوت به کارکنان و مددکاران زندان‌های استان کرمان، گفت: زندانبانی از سخت‌ترین مشاغل است که اگر علاقه نباشد، نمی‌توان ادامه داد.

سرپرست دفتر اقدامات حمایتی و مراقبت‌های بعد از خروج سازمان، با اشاره به اینکه کار اصلاح و تربیت افراد به خطا رفته و افرادی که در بسیاری از اوقات خانواده آنان نیز از ادامه ارتباط با آنها پرهیز می‌کنند، کار دشواری است افزود: در شرایطی که خانواده هم از زندانی دل می‌کَند، حضور گرم و تلاش‌های زندانبانان و مددکاران باعث می‌شود که شرایط زندانیان را برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه فراهم شود.

چهارمحالی با تأکید بر اینکه تلاش‌های زندانبانان و مددکاران را معمولاً کسی نمی‌بیند، گفت: در عرصه مددکاری این هنر شماست که با امکانات کم، همه آحاد جامعه را به کمک بطلبید. وی افزود: می‌توانید با دعوت از گروه‌های مرجع مانند دانشگاهیان، حوزوی‌ها، روحانیون متنفذ، ورزشکاران، هنرمندان و هر آن کس که دل در گروه سربلندی ایران دارد، قدم‌های موثری را در مسیر کمک به زندانیان و خانواده آنان بردارید.

سرپرست دفتر اقدامات حمایتی با اشاره به اینکه در حوزه انجمن‌ها، رویکرد ما تعامل با همه افراد جامعه است، گفت: امروزه ما باید با تأسی از عزیزانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و با استفاده از امکانات موجود، از تمام توان مردمی در خصوص کمک به زندانیان، بهره لازم را داشته باشیم.

انتهای خبر/

 هنر مددکار این است که همه آحاد جامعه را به کمک بطلبد

 هنر مددکار این است که همه آحاد جامعه را به کمک بطلبد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha