معرفی برترین‌های جشنواره سرود و آواهای مذهبی، محلی و آئینی زندان‌های سیستان و بلوچستان

در راستای اجرای تقویم سالیانه برنامه های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها، جشنواره سرود و آواهای مذهبی به میزبانی اداره زندان مرکزی زاهدان در دوحوزه کارکنان و مددجویان در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاداسلامی پس از دو روز رقابت با معرفی نفرات برتر در بخش سرودهای بومی و محلی،نغمه های مذهبی و آهنگ سازی پایان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،این مراسم که با حضورعلی سرگزی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان،محمدحسین خسروی مدیراداره کل زندان های ومعاونین و روسای دوایر ستادی اداره کل،مرتضی پیری مدیر زندان زاهدان،براهوئی مدیرعامل موسسه خیریه محسنین وشرکت کنندگان برگزار شد،مدیرکل زندان های استان ضمن تبریک ایام پرخیربرکت ماه شعبان واعیاد شعبانیه،به بیان روایاتی درخصوص آداب وفضیلت ماه های رجب،شعبان و رمضان اشاره نمود و در ادامه گفت:در این دوره از مسابقات تعداد 60 نفر شرکت نموده اند که در صورت راه یابی و کسب امتیازات لازم با آرا هیات داوران به عنوان آثار برتر به جشنواره کشوری در استان چهارمحال بختیاری معرفی می شوند.

وی عدم خودباوری را عاملی در مسیر انتقال اقدامات و فعالیت ها بیان کرد و افزود:اقدامات موثر و ارزنده ای در جهت کاهش آسیب اجتماعی در سطح استان علیرغم محدودیت ها و محرومیت هایی بویژه در حوزه زندانبانی واقدامات اصلاحی و تربیتی صورت پذیرفته است . زندانی محصول کار قوه قضائیه نیست یقیناً بسیاری از ارگان ها ونهادها در انجام تکالیف سازمانی خود نقش آفرینی کنند و نیاز ضروری است با شناسایی آسیب ها، دستگاه ها و متولیان امر تکالیف ومسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنند و از گسترش آسیب ها پیشگیری نمایند.

ایشان به برگزاری جشنواره تئاتر زندان های استان در سال گذشته اشاره کرد وگفت:اثر برتر جشنواره استانی با آرا هیات داوران به مرحله کشوری معرفی گردید و به جشنواره کشوری راه یافت که نشان از خودباوری مددجویان و انجام اقدامات اصلاحی و تربیتی در موسسات کیفری دارد و تحقق این امر طی تعاملی بود که با اداره ارشاد اسلامی استان در این رشته داشتیم یک مربی جهت کار با مددجویان اعزام شد و توانستیم از این ظرفیت بهره ببریم.

سرگزی مدیر کل اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان ضمن تشکروقدردانی ازبرگزار کنندگان جشنواره،گفت:توجه به برنامه های اصلاحی و تربیتی مددجویان نوید از اهمیت بازاجتماعی کردن این قشرآسیب دیده اجتماع و زمینه مشارکت و کسب مهارت آنها دارد . ایشان در ادامه افزود: نگاه فرهنگی و هنری که مخصوصا در این استان وجود دارد در نگاه عمومی طوری معرفی شده که شایسته آن نیست و سال هاست که تلاش می شود و دست و پنجه نرم می کنیم در حوزه رسانه که هنرمندان ملی وکشوری را قانع کنیم که استان سیستان وبلوچستان استان خشونت نیست و خیلی هم در این رابطه هزینه دادیم که نشان بدهیم که این دیدگاهها در شان و شایسته مردم این استان نیست و مردمان استان سیستان و بلوچستان چه بلوچ و چه زابلی مردمانی هنرمند هستند.

درپایان با قرائت آثار و نفرات برتر در بخش های مختلف جشنواره با اهداء لوح دیپلم افتخار،تندیس جشنواره و هدایای نقدی تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha