بازدید مدیرکل نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سوادآموزی از فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ندامتگاه کرج

مهدی نامجومنش مدیرکل نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سواد آموزی کشور به همراه فتحی سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز از فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و هنری ندامتگاه کرج بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، در این بازدید که معاون سواد آموزی استان، مدیر ندامتگاه کرج و جمعی از مسئولان و کارشناسان هر دو دستگاه حضور داشتند، از برگزیدگان مسابقه استانی کتابخوانی با موضوع حقوق شهروندی تقدیر به عمل آمد و گواهی نامه پایان دوره به سواد آموزان ندامتگاه کرج که در ترم گذشته موفق به گذراندن دوره‌های سواد آموزشی شده بودند اعطا شد.

فتحی سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر و تشکر از مسئولان نهضت سواد آموزی گفت: ما اعتقاد داریم همه‌ی مددجویان جزیی از آحاد جامعه هستند که همانند دیگر شهروندان و آشنایان در کنار ما زندگی می‌کنند و به دلایلی خواسته یا ناخواسته مرتکب اعمالی شده‌اند که معارض قانون بوده و به حکم قانون مدتی را در زندان به سر می برند و تا زمانی که در زندان هستند ما متکفل امور آنها هستیم.

فتحی افزود: آنچه که برای ما بسیار مهم بوده و برای تحقق آن ضمن برنامه ریزی، هزینه نیز صرف می کنیم، استفاده و بهره بردن درست مددجویان از ایام حبس و جلوگیری از بطالت ایام است. یکی از برنامه های مهم فرهنگی و تربیتی که با رویکرد بازاجتماعی شدن زندانیان اجرا می‌شود، ادامه تحصیل آنان است.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز با اشاره با زمینه تحصیل زندانیان اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر زندانیان از نهضت سواد آموزی تا دانشگاه در ندامتگاه های استان در حال تحصیل هستند. دوره های سواد آموزی، تحکیم و انتقال به لطف مسئولان نهضت سواد آموزی استان و همچنین پیگیری های مستمر همکارانم در مجموعه فرهنگی زندان ها رشد قابل تاملی نسبت به سال‌های گذشته داشته.

فتحی افزود: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سال جاری، مشکلات تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم هم در زندان‌های استان رفع شده و در ترم گذشته 20 زندانی موفق شدند که در این مقاطع ادامه تحصیل دهند و هیچ محدودیتی در ثبت نام مددجویان وجود ندارد.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز گفت: بر اساس آخرین تعریف یونسکو از سواد، توانایی ایجاد تغییر، ملاک باسوادی قرارگرفته است، یعنی شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از خوانده‌ها و آموخته‌های خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند. این تغییر اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه سواد خواندن و نوشتن کسب کنیم تا بتوانیم از سرگذشت، اندوخته ها و تجارب دیگران استفاده کنیم.

اجرای موسیقی سنتی و کلاسیک، کتابت قرآن و کتیبه نگاری توسط مددجویان و اهدا کتاب از سوی معاون سواد آموزی استان به کتابخانه ندامتگاه کرج از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha