هدف از برگزاری جشنواره‌ها در زندان‌ها شناسایی استعدادها و بازاجتماعی کردن مددجویان است

اولین جشنواره سرود و آواهای مذهبی،محلی و آئینی زندان های استان سیستان وبلوچستان با حضور محمد مرادی معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های سیستان وبلوچستان،حجت الاسلام ابراهیم جهانتیغ رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان،مرتضی پیری مدیر زندان و شرکت کنندگان در این جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان سیستان وبلوچستان،در این مراسم مرادی ضمن تبریک ایام پربرکت و سرشار از سرور اعیاد شعبانیه،گفت:آرزوی دارم نگاه و توجه ویژه ائمه اطهار سبب ایجاد بارقه امید در زندگی ما شود و موجبات آزادی شما مددجویان را از زندان جسم و زندان نفس برای بنده گردد. برگزاری اولین دوره از مسابقات جشنواره هنر های آوایی در زندان های سیستان و بلوچستان به میزبانی زندان مرکزی زاهدان نتیجه حضور موثر و اثر گذار شما عزیزان مددجو و کارمند می باشد.

وی با بیان اینکه برخی افراد درجامعه از نمای بیرونی زندان که سیم خاردار و دستبند را تعبیر م یکند حا ل آنکه این بخشی از اصل موضوع زندان است اما آنچه داخل زندان می گذرد سیاست گذاری سازمان در مسیر بازاجتماعی کردن و بازگشت عزتمندانه و شرافتمندانه مددجویان به بستر جامعه می باشد که با برنامه ریزی مدون و مستمر در حوزه های اشتغال،کسب مهارت،فنی و حرفه ای،فرهنگی و تربیتی از قبیل برنامه های قرآنی،هنری،آموزشی وتربیت بدنی و... توسط کارکنان موسسات کیفری استان و سطح کشور صورت می پذیرد تا در راستای اصلاح و تربیت و رهایی شما مددجویان گام برداریم و ایجاد زمینه بازسازی وخودباوری به آغوش جامعه و خانواده برگردید .

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان با اشاره به ماده ۲ آئین نامه اجرائی سازمان زندان ها،افزود:یکی از سیاست های کلی سازمان،پرورش،تعالی سازندگی و معنویات در مددجویان ست که مورد تاکید می باشد و مستقیماً به ارتقای سطح جسمی،روانی و توانمندی فردی و اجتماعی زندانیان پرداخته است که بحمدالله با تلاش همکاران مراکز تامینی و تربیتی سیستان و بلوچستان در حال رقم خوردن می باشد. این اقدامات وفعالیت ها پیرو دستور العمل های فرا استانی وتحقق آن در سطح ملی و کشوری است و به ماکمک می کند تا بتوانیم انشالا در مسیر سازندگی و بالندگی مددجویان قدم برداریم همه ی ما چه رئیس مجموعه،حفاظت،بازرسی و...،مددکار هستیم و در حال ایفای نقش در وظایف سازمانی خود می باشند.

ایشان هدف از برگزاری جشنواره ها در زندان ها را شناسایی و معرفی استعدادهاو بازاجتماعی کردن مددجویان عنوان کرد و گفت:ایجاد رقابت وشرکت در برنامه های جمعی بسترساز درک یکدیگر و همدلی در برنامه هایی همچون سرود،تئاتر و... است که اگر کسی بخواهد استعداد خود را بروز بدهد از همین جشنواره ها به سطح کشور معرفی شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha