حضور فعال زندانیان در کلاس‌های سوادآموزی زندان گنبد

در راستای اجرای دستورالعمل برنامه های سازمانی و با هدف ارتقاء سطح سواد، ۶۰ نفر از زندانیان کم سواد وبی سواد گنبدی در دوره های نهضت سوادآموزی زندان شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ادره کل زندان‌های استان گلستان، با شروع ثبت نام دوره های نهضت سوادآموزی با هدف ریشه کن شدن بی سوادی و ارتقاء سطح سواد زندانیان وهمچنین تعامل خوب زندان گنبد با اداره آموزش و پرورش ونهضت سوادآموزی شهرستان گنبد اسامی زندانیان کم سواد وبی سواد واجدشرایط به صورت مستمر هرهفته به نهضت سوادآموزی شهرستان ارسال و بعد از پایش، تعداد ۶۰ نفر از زندانیان در دوره های نهضت سوادآموزی ثبت نام و درکلاس های تشکیل شده درمحل زندان شرکت کردند.

مهدی سرگلزائی مدیرزندان گنبدکاووس در ایام شعبانیه ضمن بازدید از کلاس های نهضت سوادآموزی وبا تاکید به نقش فعالیت های آموزشی در اصلاح وتربیت زندانیان گفت: فعالیت های آموزشی در سطح زندان بخش اعظمی از اصلاح و تربیت زندانیان را به خود اختصاص داده و به میزان قابل توجهی این فعالیت ها از آسیب رفتارهای نادرست و ناهنجاری های زندانیان می کاهد.
هدف نهایی این آموزش ها ایجاد تغییر در زندانیان است تا فرد زندانی بعنوان یک عنصر مفید وتوانمندی وارد جامعه شود و از اخلاق و رفتارهای انحرافی که منجر به بزه می شود جلوگیری شود.

مدیرزندان گنبدکاووس همچنین خطاب به زندانیان سوادآموز بیان کرد : از این فرصت بوجود آمده در زندان نهایت استفاده را ببرید وسطح سواد خود را تقویت کنید وهدف ما این است که شما با شرکت دراین کلاس ها بتوانید سواد خواندن و نوشتن را یادبگیرید تا انشاا.. درهنگام آزادی با دید روشنی به آغوش خانواده و جامعه بازگردید وحتی بتوانید دردرس ها به فرزندان و خانواده خود کمک کنید.

سرگلزائی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همکاران پرتلاش خود افزود : درحال حاضر در زندان گنبدکاووس ۱۰ کلاس نهضت سوادآموزی در دوره های سواد ، تحکیم وانتقال فعال است و تعداد ۶۰ نفر از زندانیان دراین کلاس ها شرکت می کنند که زندان گنبد توانست از حیث شاخص های ابلاغی سازمان به اهداف تعیین شده درا ین حوزه جامه عمل بپوشاند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha