رئیس سازمان زندان‌ها: اشتغال‌آفرینی مهمترین نقش را در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان دارد/ حرکت روبه‌جلوی اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها ادامه دارد

دکتر محمدی در مراسم افتتاح «کارخانه تولید موتورسیکلت» در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان قم از جدیت سازمان زندان‌ها در توسعه اشتغال‌زایی در مراکز اصلاحی و تربیتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌هاو اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، مراسم راه‌اندازی و افتتاح «کارخانه تولید موتورسیکلت» در اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی استان قم، با حضور دکتر محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و جمع دیگری از مسئولین ازجمله حجت‌الاسلام مظفری رئیس‌کل دادگستری و امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس، مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان و نیز مجاهد مدیرعامل شرکت صنعتی نیروموتور با پوشش خبری اهالی رسانه از این اتفاق نیک درحوزه اشتغال‌آفرینی زندانیان برپا شد.

در این مراسم که با برنامه‌های مختلف و با حضور اهالی رسانه و جمعی از کارآفرینان همراه بود، رئیس سازمان زندان‌ها در سخنانی با یادآوری اینکه مهمترین رسالت و مأموریت سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان است، گفت: اشتغال بهترین بستر برای بازسازگاری و بازاجتماعی کردن زندانیان است؛ منتهای آمال ما زندانبانان این است که به مرتبه مقرر در آیه شریفه «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» برسیم.

اشتغال در زندان‌ها موجب نشاط و خودباوری می‌شود

دکتر محمدی همچنین به توسعه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌ها اشاره داشت و افزود: مسابقات کشوری قرآنی، هنری و یا ورزشی درکنار سوادآموزی و غیره باعث شده اوقات فراغت سالمی برای زندانیان فراهم آید. البته در کنار همه این برنامه‌های حائزاهمیت، اشتغال مددجویان جایگاه ویژه‌ای در انجام رسالت اصلاحی‌وتربیتی ما دارد.

وی تأکید کرد؛ ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بیکاری است بنابراین اشتغال در زندان‌ها به حتم موجب نشاط و افزایش خودباوری در زندانیان می‌شود. اشتغال‌آفرینی مهمترین نقش را مسیر اصلاح و تربیت زندانی دارد. اینگونه نیز با بهره‌مندی از بخش خصوصی و خدمات کارآفرینان در جهت ارتقاء این هدف تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در پایان گفت: حرکت روبه جلویی در اشتغال‌آفرینی زندان‌ها بوجود آمده بنحوی که با رقابت موسسات کیفری در بسط حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی برای زندانیان، امیدواریم بتوان گامی در مسیر اصلاح مددجویان برداشت.

هم‎فکری قوه قضاییه، دولت و مجلس در کاهش جمعیت کیفری موثر است

حجت‌الاسلام مظفری رئیس‌کل دادگستری استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه نیازمند بازنگری در قانونگذاری و نیز برنامه‌های اقتصادیی و اجتماعی هستیم، تأکید کرد: زندان باید محل نگهداری افراد شروری باشد که امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند پس نباید موضوع زندان را حداکثری ببینیم. معتقدم قوانین مربوط به زندان و زندانی باید اصلاح شود تا جمعیت کیفری زندان‌ها به حداقل برسد. هم‎فکری قوه قضاییه، دولت و مجلس در کاهش جمعیت کیفری موثر است

رئیس سازمان زندان‌ها: اشتغال‌آفرینی مهمترین نقش را در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان دارد/ حرکت روبه‌جلوی اشتغال‌آفرینی در زندان‌ها ادامه دارد

وی همچنین از مدیریت زندان‌ها در امر توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان که با برنامه‌ریزی‌های مستمر و جدی ادامه دارد، تقدیر و تشکر کرد.

تولید 5 هزار کالا در هزار واحد تولیدی زندان‌ها

همچنین در این مراسم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از تولید و عرضه 5 هزار کالا با استقرار هزار واحد تولیدی در زندان‌های کشور خبر داد. تقدیر از کارآفرینان و زندانیان شاغل از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفتنی است خط تولید این کارخانه با حضور 40 خبرنگار و عکاس از 20 رسانه مکتوب، دیداری و شنیداری کشور افتتاح شده است.

این کارخانه تولید موتورسیکلت با همکاری اداره‌کل زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان و مشارکت گروه صنعتی نیروموتور راه‌اندازی شده و در فاز نخست با تأسیس محیط صنعتی و استقرار امکانات و تجهیزات زمینه اشتغال 65 نفر از زندانیان را در فضای 900 متری فراهم کرده است. قرار است جهت اشتغال‌آفرینی برای مددجویان واجدشرایط در امر بازسازگاری آنان دو خط تولید دیگر نیز در این مرکز راه‌اندازی شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha