آغاز مسابقات قرآن کارکنان و سربازان وظیفه زندان‌های استان یزد

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن کریم کارکنان مرد، زن و سربازان وظیفه زندان‌های استان یزد، از رقابت ۹۲ نفر در ۱۰ رشته به مدت دو روز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان یزد، رضا مقبلی، مدیرکل زندان‌های استان یزد، امروز، ۱۱ بهمن در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن کریم کارکنان و سربازان وظیفه زندان‌های استان یزد گفت: این مسابقات با هدف انس بیشتر با مضامین و مفاهیم کلام وحی، ایجاد رقابت سالم جهت ترغیب همکاران و پرسنل وظیفه به سمت برنامه‌های قرآنی، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی همکاران و پرسنل وظیفه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رقابت ۹۲ نفر در این دوره از مسابقات اضافه کرد: در این دوره از مسابقات ۴۸ نفر از کارکنان آقا در ۱۱ رشته، ۱۳ نفر از کارکنان زن در ۱۰ رشته و ۳۱ نفر از سربازان وظیفه در ۹ رشته به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

مقبلی با اشاره به اینکه متسابقان در رشته‌های حفظ، تفسیر، نهج‌البلاغه، قرائت ترتیل و تحقیق، دعاخوانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند گفت: برگزیدگان این مرحله به مسابقات کشوری که اسفندماه برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد قرآنی در سطح زندان‌ها، به فعالیت مدرسه قرآنی مشکات در زندان مرکزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۲۰ نفر در زندان‌ها حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم هستند که توانسته‌اند بواسطه فعالیت‌های متعدد قرآنی موفق به حفظ قرآن کریم شوند.

یادآور می‌شود تلاوت محمدطه میرجلیلی قاری نوجوان یزدی، اجرای گروه سرود آوای مقاومت و گروه تواشیح شمیم وصال، رونمایی از پوستر دومین جشنواره سرود و آواهای مذهبی محلی و آیینی مددجویان زندان‌های استان یزد که در چهار بخش سرود، آواهای بومی و محلی، آواز و نغمه‌های مذهبی ۲۴ و ۲۵ بهمن برگزار می‌شود، رونمایی از کتاب پندهای جاودانه نهج‌البلاغه که به همت زندانیان استان یزد کتابت شده، رونمایی شد.

تصاویر این آیین را از اینجا مشاهده کنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha