همایش علمی‌وآموزشی مددکاران اجتماعی زندان‌های آذربایجان‌غربی برگزار شد
همایش علمی و آموزشی مددکاران اجتماعی زندان های استان آذربایجان غربی ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

گرامیداشت روز مددکار اجتماعی در اداره کل زندانهای استان آذربایجان غربی با برگزاری همایش علمی و آموزشی یک روزه برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت مقام عالی مددگاران اجتماعی در زندانهای استان با اجرای دو پودمان آموزشی در سالن جلسات کانون اصلاح و تربیت برگزار شد.

در این همایش یک روزه علمی ، آموزشی مدرسین حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان آذربایجان غربی در خصوص موضوعات مهم آئین نامه سازمان زندانها و مفاد قانونی در آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی همچنین ضرورت های اجرای درست احکام قضایی و بایسته های نقش مددکاران در تامین نظرات مشورتی قضات برای ارائه ارفاقات قانونی وتاسیسات حقوقی جهت کاهش جمعیت کیفری همراه با جلوگیری از اطاله دادرسی بحث و تبادل نظر نمودند .

در اداممه برنامه مددکاران اجتماعی زندانها در نشست صمیمی با مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی در خصوص موارد ومشکلات حوزه کاری خود به صورت کارشناسی با طرح پرسش و پاسخ تبادل افکار نمودند.

مراد فتحی مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی در ادامه نشست با مددکاران اجتماعی زندانها گفت : یکی از سعادت های شغلی در نظاام زندانبانی اسلامی انجام وظیفه و رسالت مددکاری اجتماعی به عنوان بهترین فرصت های خدمتگزاری است وی در ادامه به تبیین رسالت مددکاران در نظام زندانبانی اسلامی پرداخت و با تاسی به سیره ائمه اطهار (ع) گفت : چه مناسبت و عنوانی والاتر ااز این که روز میلاد حضرت علی (ع) را روز مددکار اجتماعی نامگذاری کردند و این فرصت قدردانی را در جامعه برای تقدیر از خدمات اجتماعی و حمایتی مددکاران قرار داده اند .

مراد فتحی به صعوبت کار مددکاران اجتماعی در زندانها اشاره کرد و گفت : امید مددخواهان به بینش عمیق انسان دوستانه شما مددکاران و رفتار حرفه ای در چهار چوب قانون به رفع مشکل مددجو می باشد و باید در این امر توانایی های علمی خود را منطبق با شرایط تحولید رقوه قضائیه و سازمان زندانها خرا روزانه بالا ببرید .

در پایان مراسم از ۵۲ مددکار اجتماعی زندانها، انجمن های حمایت زندانیان ، ستاد دیه استان آذربایجان غربی تقدیر گردید و محمد صمیمی مددکار زندان ارومیه ، اسماعیل احمدپور مددکار زندان مهاباد ، مجتبی اکبرزاده مددکار ستاد دیه و هاجر محمدی از انجمن حمایت زندانیان مرکز استان به عنوان فعالین برتر حوزه های اقدامات حمایتی و اجتماعی انتخاب گردیدند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha