آزادی ۱۳ زندانی زندان کازرون در نتیجه میز خدمت مسئولین قضایی استان فارس

همزمان با ولادت امام علی (ع) معاون امور زندانهای رئیس کل دادگستری فارس ، مدیرکل زندان های استان بهمراه قاضی معاون دادستان مرکز فارس در امور زندان‌ها و معاون اجرای احکام دادستان مرکز فارس، با حضور در زندان کازرون با تمامی زندانیان بصورت چهره به چهره دیدار و رسیدگی قضایی نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، در این برنامه قضایی که رؤسای دادگستری،دادستانها و جمعی از قضات حوزه های قضایی کازرون ، کوه چنار ، خشت ،فراشبند ، بالاده و پیمایش حضور داشتند، ۱۶۸ نفر از ارفاغات قضایی از قبیل مرخصی، اشتغال رای باز و نیمه باز و... برخوردار و ۱۳ زندانی واجد شرایط هم با اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام رجایی نسب،حضور و بازدید نتیجه محور مراجع قضایی و قضات از زندانها و رسیدگی به تقاضاهای حقوقی و کیفری زندانیان را تکلیفی در حوزه عدالت کیفری، سند تحول قضایی و تاکیدات رییس کل دادگستری فارس در راستای رسیدگی مستمر به امور زندانیان عنوان کرد و گفت: تحقق عدالت کیفری به ترتیبی است که زندانیان بتوانند به مراجع قضایی به صورت آسان دسترسی داشته باشند و این رویکردی است که در مرکز استان و تمام شهرستان‌های دارای زندان استان فارس جریان دارد.

معاون قضایی و امور زندانهای رئیس کل دادگستری فارس افزود: حضور زندانی در زندان در راستای تحقق عدالت کیفری و استیفای حقوق زیان دیدگان از جرم و صیانت از امنیت قضایی و اجتماعی آحاد مردم انجام می‌پذیرد اما در حقیقت زندان پایان راه نیست و مراجع قضایی در تلاشند تا از این فرصت برای تنبه اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه در زندانیان آموزش اصلاح و تربیت آنان و در نهایت بازگشت سعادتمندانه وب جامعه به ترتیبی که جامع پذیر باشد استفاده کند

وی ادامه داد: همکاران ما در زندانها خدمات بسیار متنوعی را برای اصلاح و تربیت مجرمان به انجام می‌رسانند و من نیز در بازدیدها و دیدارهای چهره به چهره با زندانیان،همواره به آنان توصیه نموده ام که از این فرصت برای ترمیم تربیت، فراگیری و ارتقای مهارت‌های اساسی زندگی و ایفای نقش به عنوان یک شهروند قانون پذیر و به هنجار پس از آزادی استفاده کنند.

معاون قضایی و امور زندانهای دادستان مرکز فارس هم گفت: بر اساس تاکیدات رئیس کل دادگستری استان و همچنین دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس، این مرجع قضایی در تلاش است تا بتواند در اعطای تسهیلات قانونی به زندانیان واجد شرایط براساس استحقاق یا درخواست فرد، در اسرع وقت اقدام نماید که در این راستا خدمات بسیار گسترده‌ای نیز به زندانیان واجد شرایط اعطا شده است.

قاضی داریوش بوستانی افزود:این حوزه قضایی علاوه بر آنکه در مرکز استان هر هفته پذیرای بیش از ۵٠٠ نفر از خانواده‌های زندانیان و پاسخگوی مراجعین است، با حوزه‌های قضایی سراسر فارس نیز در ارتباط است تا بتواند درخواست‌های زندانیان را در اسرع وقت رسیدگی و افراد واجد شرایط را از تسهیلات مورد تقاضا برخورد نماید.

وی تصریح کرد پاسخگویی به مراجعین و اغنای آنان حتی اگر فرد واجد شرایط قانونی برخورداری از امتیازات مورد تقاضا هم نباشد موجب استقرار امنیت روحی و روانی و قضایی در فرد زندانی،خانواده وی و جامعه می‌گردد و این فرصت استفاده حداکثری زندانیان از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را فراهم می‌سازد.

گفتنی است در برنامه رسیدگی قضایی مقامات قضایی استان فارس در زندان کازرون که با حضور مسئولین و جمعی از قضات ۶ حوزه قضایی مرتبط با زندان این شهر همراه بود، تمامی زندانیان با مقامات و قضات حاضر بصورت چهره به چهره دیدار و ضمن ارائه درخواست‌های خود از مشاوره و پاسخگویی قضای آنان برخوردار شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha