برگزاری مراسم روز ملی مددکار دراداره کل زندان های سیستان وبلوچستان

درآستانه ولادت با یاورمستمندان حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام مراسم جشن روز ملی مددکار در محل سالن اجتماعات مرکز آموزش منطقه ۹ زندان های کشور برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های سیستان وبلوچستان،این مراسم با حضور محمدمرادی معاونت سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان،صاق ملاالهی رئیس اداره خدمات اجتماعی و مرکز مراقبت بعد از خروج اداره کل،تعدادی از مسئولان دوایر ستادی و مددکاران مراکز تامینی و تربیتی و انجمن های حمایت شهرستان های تابعه برگزار شد.
مرادی با ذکر یادی از شهدا بویژه شهدای اتفاقات اخیر" شهدای شهرستان راسک،شهدای سلامت در ایام کرونا،شهدای حادثه کرمان،شهدای حریم امنیت و بالاخص سیدالشهداء انقلاب اسلامی حاج قاسم سلیمانی" و نثار صلوات،فرارسیدن اعیاد ماه رجب را تبریک گفت ودرادامه افزود:امنیت امروز را مدیون رشادت ها و جان نثاری این عزیزان هستیم که درسایه این امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی امروزه این ایام را سپری می کنیم.
معاونت سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان بایادآوری قرار گرفتن در ایامی که این حدیث از نبی مکرم اسلام در بابش روایت گردیده که ایشان فرمودند:ماه رجب ماه خداست،ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان امت من است،فرصت ها را باید مغتنم شمرده و بر روزه گرفتن،تازه کردن تقوی و... سفارش شده و بهره کافی و وافی را ببریم.
ایشان ذات و رسالت مددکاری را برگرفته ازروحیه تقوی و انجام اقدامات حمایتی درمراکز تامینی و تربیتی دانست و خاطرنشان کرد:در آستانه ولادت با سعادت اسدالله الغالب ومددکاری صاحب سبک در کل عام هستی که با به دوش کشیدن طعام و... بدنبال تسلی دل نیازمندان بود،قرار داریم و روزمددکار را به فعالان عرصه مددکاری و تبریک و تهنیت گفت.
وی رسیدن به این اهداف و تحقق عناوین را مستلزم اجرای برنامه هایی دانست که برگرفته از اجرای برنامه های دینی ،اداری و می بایست منطبق بر موضوعات روان شناسی به صورت خاص صورت بپذیرد. به روز بودن سطح علمی و مطالعه میتواند در پاسخگوئی به صورت علمی به گروه هدف و...موثر باشد.
مرادی لازمه کار در حوزه مددکاری را نرم افزاری بیان کرد تا بتوان با روان مخاطب به گونه ای رفتار کندکه اقناع فکری شود و در ادامه به حکمت شماره ۱۰ نهج البلاغه امیرالمومنین اشاره نمود که حضرت علی می فرماید: «آن گونه با مردم معاشرت کنید که اگر بمیرید بر مرگ شما اشک ریزند و اگر زنده مانید به شما عشق ورزند و این حکمت بر پیوند محبت و دوستی از طریق برخورد خوب و نیکی و خدمت کردن به مردم تاکید دارد به طریقی که در این خدمتگزاری شما را به منزله نزدیک ترین عزیزان خود بدانند.
در پایان طی مراسمی از آقایان ابوالفضل میر،بهرام قهرمانی وعباس امیرشکاری مددکاران مراکز تامینی و تربیتی زاهدان،چابهار و ایرانشهر و خانم سعیده پیری مددکارشاغل در انجمن حمایت شهرستان زابل بعنوان مددکاران نمونه استان با اهداء شاخه گل،لوح تقدیر و هدیه نقدی تشکر وقدردانی شد.
شایان ذکر است اجرای خاطره گوئی،مسابقه اطلاعات عمومی ،موسیقی و... از دیگر برنامه های متنوع این مراسم بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha