خیرین امنیت‌ساز فراجا در پرداخت بدهی یکی از زندانیان مشارکت کردند

به مناسبت میلاد امیرالمومنین علی (ع)، با پرداخت بدهی یکی از زندانیان بدهکار توسط نیکوکاران استان تهران و خیرین امنیت ساز فراجا، زمینه آزادی وی فراهم شد تا وی در روز پدر کنار خانواده خود بازگردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، با هدف بررسی راه های گسترش تعامل و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، جلسه مشترک اداره مشارکت عمومی معاونت اجتماعی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و ستاد دیه استان برگزار شد.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران در این جلسه با اشاره به نحوه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد واجد شرایط و فرآیند آن گفت: ستاد دیه به تمام مددجویان جرایم غیرعمد کمک می کند و در این امر نیکوکاران نقش محوری دارند.

منوچهر رحمانی ادامه داد: کمک های ستاد دیه فقط مختص مددجویان جرایم غیرعمد است و افراد با جرایم عمد مانند سرقت، موادمخدر، کلاهبرداری، خیانت در امانت، قتل عمد و مواردی مانند آن از هیچ کمکی بهره مند نمی شوند.

وی تاکید کرد: این مرکز پل ارتباطی بین مددجویان و نیکوکاران است تا افراد مستحق واجد شرایط معرفی شوند و گزارش آزادی زندانی و این اقدام خیرخواهانه به نیکوکاران اعلام می گردد.

همچنین در این جلسه رئیس اداره مشارکت عمومی معاونت اجتماعی و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: خیرین امنیت ساز شهر که همواره در عرصه کمک به امنیت شهروندان حضور دارند، در امر یاری رساندن به زندانیان بدهکار نیز فعال هستند.

سرهنگ سعید روزبه تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، خیرین امنیت ساز، تحت نظر اداره مشارکت عمومی فاتب و ستاد دیه استان تهران فعالیت خواهند کرد.

او افزود: از تمام سرکلانتری های شهر خواسته شده افراد خیر با دعوت به جمع نیکوکاران ستاد دیه استان پیوسته، زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را که ناخواسته مرتکب جرمی شده و زندانی هستند، فراهم نمایند.

در این جلسه که سروان ابراهیم عشقی کارشناس فاتب نیز حضور داشت، مقرر گردید خیرین امنیت ساز در عرصه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به صورت متمرکز عمل کنند.

پایان خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha