دومین جشنواره تئاتر زندان‌های استان هرمزگان به کار خود پایان داد

دومین جشنواره تئاتر زندان های استان هرمزگان با معرفی برگزیدگان و گروه های نمایشی برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، دبیر دومین جشنواره تئاتر زندان های هرمزگان در آئین اختتامیه این جشنواره که به میزبانی زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه استقبال بی نظیر مددجویان یکی از نقاط عطف جشنواره بود افزود: توسعه هنر تئاتر در زندان ها و برگزاری جشنواره استانی را سبب ساز تغییر نگاه جامعه به زندانیان، ایجاد نگاه واقع بینانه به فعالیت های اصلاحی و تربیتی درون زندان ها و پذیرش اجتماعی زندانیان پس از آزادی برشمرد.

سردار با اشاره به ضرورت تنوع بخشی به گونه های نمایشی خواستار توسعه تئاتر در بین زندانیان زن و مددجویان کانون اصلاح و تربیت شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان نیز به نمایندگی از هیئت داوران ضمن تمجید از اقدام ارزشمند زندان های استان در توسعه هنر تئاتر در بین زندانیان بر آمادگی هنرمندان استان هرمزگان در راستای شناسایی و پرورش استعدادهای هنری و آموزش گروه تئاتر زندانیان تاکید کرد.

شایان ذکر است تئاتر صحنه ای (هی مرگ در می زند) به کارگردانی سعید حسن زاده از گروه نمایش خلیج فارس زندان بندرعباس در بخش صحنه ای برگزیده و موفق به کسب عناوین برتر در بخش کارگردانی، نویسندگی (اقتباس)، بازیگری و طراحی نور، گریم، صحنه و موسیقی شد.

در بخش خیابانی نمایش کوچه های شهدا اثر نمایشی گروه گنو از کانون اصلاح و تربیت شایسته تقدیر شناخته شد و در بخش نمایشنامه نویسی نمایشنامه خیابانی (ایستگاه) از زندان بندرعباس در بخش نویسندگی حائز مقام اول شد.

در دومین جشنواره تئاتر زندان های هرمزگان 6 اثر نمایشی و 2 نمایشنامه در بخش های صحنه ای، خیابانی، و نمایشنامه نویسی به رقابت پرداختند.

در پایان از نفرات و گروه های برگزیده با اهدای تندیس، الواح تقدیر، دیپلم افتخار و جوایز نقدی تجلیل شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha