پایان خوش جشنواره تئاتر زندان‌های فارس با بخشش زندانی محکوم‌به‌قصاص ازسوی اولیاءدم

شانزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان فارس برای زندانی محکوم به قصاص با خبر رهایی به پایان رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسان اداره کل زندان‌های استان فارس، در آیین اختتامیه جشنواره شانزدهم تئاتر زندانیان استان که به میزبانی زندان عادل آباد شیراز انجام پذیرفت،رویدادی فرخنده به وقوع پیوست.

ماجرا از این قرار بود که مددکاران برای یکی از زندانیان که در عرصه هنر نیز فعالیت داشت به واسطه حسن اخلاق و رفتار و ندامت شدید از جرم مرتکبه، با اولیای دم وارد مذاکرات مستمر شدند و اخذ رضایت شدند و توانستند برای این جوان که سه سال پیش موجب قتل پسرخاله خود شده بود، از ولی دم رضایت از قصاص بگیرند و در نهایت با حضور اولیا دم در صحنه جشن اختتامیه جشنواره تئاتر زندانیان به یمن ولادت امیرالمومنین امام علی (ع) و روز پدر، رضایت اولیای دم اعلام شد.

اختتامیه جشنواره تئاتر زندانهای فارس با رضایت اولیای دم به قاتل نادم پایان یافت

ولی دم مقتول در این آیین و در فضایی انسانی و هنری، اعلام داشت: که به نام و بخاطر امام علی علیه السلام از قصاص قاتل گذشت می کنم و به او رضایت می دهم.

این رویداد فرخنده در جمع زندانیان هنرمند حاضر در سالن اجتماعات ۲۲ بهمن زندان عادل آباد و هنرمندان ملی و مقامات مدعو حاضر در این رویداد هنری، شور و شعف بالایی ایجاد نمود و حضار به احترام این اقدام انسانی قیام نموده و ضمن تشویق تشویق ولی، دم اقدام ارزشمند وی را ستودند.

مددجوی قاتل نیز که از کرده خود عمیقاً پشیمان بود، ضمن تقدیر از ولی دم اعلام کرد که امیدوار است بتواند در صحنه زندگی به هر شکل ممکن برای ولی دم فرزندی نمود و بتواند تا حدودی این ضایعه را جبران و به والدین مقتول خدمت نماید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha