بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان خوزستان برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانهای استان خوزستان با رقابت ویژه زندانیان، کارکنان و سربازان در کانون اصلاح و تربیت اهواز با معرفی برترین های این دور از مسابقات به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان ، بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان خوزستان هم‌زمان با سراسر کشور در کانون اصلاح و تربیت اهواز برگزار شد، روشان مدیر کل زندان های استان با اشاره به اینکه تئاتر یک شیوه و یک روش درمانی هست ، در مبحث رسالت زندانبانی تئاتر می تواند نقش بسزایی داشته باشد . هنر ، انتقال عواطف و احساسات هنرمند به انسان است. هنرمندان چیره دست قادرخواهند بود در آثارشان، عواطف مشترک با تجربیات خود را به صورتی آشکار کنند که باعث برانگیخته شدن احساسات مخاطب شوند و با ایجاد عواطف مشترک با مخاطبان، ارتباط و پیوندی معنوی برقرار کنند.وی عنوان کرد: نشان دادن یک واقعه به صورت زیبا و هنرمندانه در تئاتر یافیلم تاثیرش از هزاران ساعت سخنرانی بیشتر است، هنر انتقال عواطف و احساسات هنرمندانه به مخاطب است .

بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان  خوزستان  برگزار شد

مدیر کل زندان های استان افزود : هنر و تئاتر درمانی یکی از مهمترین و جذاب ترین زیرشاخه های هنر درمانی است که تلفیقی از هنر نمایش و علم روانشناسی میباشد و یک هنر اصلاحی و تربیتی است . پس عالیترین هدف هنر عبارت است از ایجاد عواطف و احساسات.حوزه ومیدان تاثیر هنر بسیار فراگیر است و هیچ بخشی از زندگی انسان را نمی یابیم که بی ارتباط به هنرها باشد. در ر واقع هنر مبین احساسات و افکار بدون توجه به مرزبندیهای جوامع است و از همین طریق سیر زمانی دارد یعنی شما نمیتوانی یک هنر را مختص یک دوره ای دانسته و آن را برای دوره های دیگر غیر قابل درک بدانید. بلکه نه تنها برای تمام دورانها قابل درک است .

روشان در پایان افزود : آموزش در راستای اصلاح جامعه ، مهمترین رسالت سازمان زندان هاست. هنر از این طریق به دنبال انتقال مفاهیم درست و به جاست و نیز به دنبال زدودن نازیبایی و از بین بردن مفاهیم غلط و نازیباست و این جایگزینی به طریق ارائه هنر بسیار موثرتر و قابل درک تر خواهد بود، حتی برای کسانی که در فهم اختلال دارند که نمونه آن در آموزش به روش آهنگین و نقاشیهای رنگی آزمون شده است.

بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان  خوزستان  برگزار شد

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین برگزار گردید ، طباطبایی معاونت دادگستری استان خوزستان عنوان کرد هنر تاثیر شگرفی بر جامعه هدف می گزارد و جز هنر هیچ چیز دیگر نمی تواند چنین عملی را انجام دهد ، مخصوصا این تاثیر در بحث تئاتر بیشتر حس می شود، هنر کارش این است که زیبایی ها را برای مردم آشکار کند. و در غالب هنر و تئاتر یک سری آموزه ها انتقال داده می شود ، از این رو اصلی ترین نقش هنر معنا بخشی به محیط و جامعه است ، هنر می تواند بسیاری از اصول و ارزشهای اخلاقی را به جامعه معرفی کند. هنر را باید تلاش برای بیان معنا و تجلی و تحقق باورهای ذهنی قلمداد کرد.

بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان  خوزستان  برگزار شد

از 24 اثر 11 اثر برگزیده شد و به روی صحنه رفتند و از بین این 11 اثر سه اثر به جشنواره تئاتر زندانیان کشور راه یافتند و در پایان لوح‌های عناوین برتر در بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندان‌های خوزستان توسط مقامات قضایی، هنری، زندان‌های استان و هیأت داوران به نفرات برگزیده اعطاء شد.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha