برگزاری آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر زندانیان استان کردستان

مجتبی محمدی ، مدیرکل زندانهای استان کردستان با اشاره اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر در محیط زندان و لزوم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه ، تلاش و اهتمام رؤسا و مسئولین زندان‌ها در راستای ارتقاء فعالیت های فرهنگی ، هنری و قرآنی را خواستار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان کردستان ، آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر زندانیان استان کردستان، در روز پنجشنبه مورخ ۲۸ دیماه ۱۴۰۲ در آمفی تئاتر زندان مرکزی سنندج با حضور مدیران ، مسئولین و مددجویان هنرمند برگزار گردید.

مجتبی محمدی در آئین اختتامیه این جشنواره هنری با اشاره به روحیه خلاق و شاداب مددجویان شرکت کننده ، عنوان نمود: سازمان زندانهای کشور و به طبع آن اداره کل زندانهای کردستان ، تمام توان خود را به کار بسته تا مددجویان زندانهای این استان از زمان حبس خود در راه ترقی و اصلاح و تربیت گام برداشته و از فرصت‌های به وجود آمده در حوزه آموزه‌های قرآنی ، دینی ، ورزشی ، هنری ، اشتغال و حرفه آموزی استفاده حداکثری را ببرند.

سپس سرپرست اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان و دبیر جشنواره گزارشی از برگزاری جشنواره ارائه داد و از استقبال مددجویان هنرمند در شهرستانهای مختلف از برنامه های فرهنگی و هنری علی الخصوص تئاتر به عنوان یک امتیاز ویژه یاد کرد و خواهان برنامه ریزی بلندمدت واحدهای فرهنگی زندان ها برای ارائه آثار نمایشی با کیفیت در سال آینده شد .

وی همچنین اظهار کرد تعداد آثار نمایشی و آثار برگزیده جشنواره امسال نسبت به سالهای قبل افزایش قابل ملاحظه ای داشته که قابل تحسین است .

در بخش دیگری از مراسم یک قطعه نمایشی (شوخی با جشنواره) توسط مدجویان اجرا شد و سپس گروه رقص کردی اجرای برنامه داشتند .
در ادامه توسط رئیس زندان مرکزی سنندج از حمایت های فرهنگی و هنری مدیرکل زندان های استان کردستان تجلیل به عمل آمد .
سپس بیانیه هیئت داوران توسط نماینده داوران قرائت گردید و داوران جشنواره با نگاهی بسیار دقیق و موشکافانه به آثار نمایشی هنرمندان شرکت کننده ، مواردی را در جهت ارتقاء فعالیت های نمایشی یادآور شدند .

در پایان از میان 17 گروه شرکت کننده این جشنواره ، ۵ نمایش در بخش های مختلف ( بخش نمایشنامه خوانی: اجرای نمایشنامه خوانی"چاه مکن بهر کسی، اول خودت، دوم خودت" از زندان سننندج - بخش نمایش عروسکی: نمایش "شهر پاریو" از اندرزگاه نسوان سنندج - بخش خیابانی: نمایش "مجسمه" از زندان سقز - بخش صحنه‌ای: نمایش های "نشان آدمیت" از زندان سنندج و نمایش "ساعت پنج و نیم" از اندرزگاه نسوان سنندج ) به عنوان آثار برگزیده به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان سراسر کشور معرفی گردید و هیات داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از برگزیدگان قدردانی کردند .

شایان ذکر است هفتمین جشنواره تئاتر زندانیان استان کردستان از 26 تا 28 دی ۱۴۰۲ به همت اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان و زندانهای تابعه ، خصوصا رئیس زندان مرکزی سنندج که میزبان خوبی برای هنرمندان بود ، برگزار شد و میهمانان با خاطره‌ای خوش جشنواره را ترک کردند .

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha