مهمترین اولویت برنامه‌های کاهش آسیب رفع اختلال شخصیتی در زندانیان است

سومین جلسه کارگروه کاهش رفتارهای آسیب رسان زندان‌های استان به ریاست مدیر کل زندان‌ها و با حضور کلیه اعضا در سالن جلسات زندان مرکزی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنیادی مدیر کل زندان‌های زنجان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش رفتارهای آسیب رسان گفت: امنیت و آرامش زندان‌ها در گرو اجرای عملیاتی برنامه‌های کاهش آسیب و بررسی علمی مشکلات روحی و روانی زندانیان خاص است.
بنیادی اختلال شخصیتی را یکی از شایع‌ترین مشکلات زندانیان عنوان کرد و افزود: اختلال روانی یک عبارت گسترده برای توصیف برخی از بیماری‌های روانی است که توانایی‌های فرد را در بخش‌های مختلف از جمله تفکر، احساس و رفتار در امور روزمره را مختل می‌کند که برای کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری می‌بایست این افراد به صورت مستمر تحت درمان باشند.
مدیرکل زندان‌های زنجان در ادامه به اهمیت نگهداشت نیرو در مجموعه زندان‌ها اشاره و اظهار کرد:در شرایط کنونی کشور و با توجه به جنگ ترکیبی توجه به سربازان وظیفه به عنوان نیروهای یگان حفاظت یک وظیفه سازمانی و انسانی بوده و ضروری است.
برگزاری کلاس‌های احکام برای زندانیان و سربازان وظیفه،بهره‌گیری از ظرفیت مراکز مشاوره و روانشناختی زندان‌ها در جهت حمایت از مشکلات روحی همکاران، برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی پرسنل وظیفه و غربالگری زندانیان در جهت نگهداری در سرای آرامش از مهم‌ترین محورهای مورد تاکید مدیر کل زندان‌های استان در این جلسه بود.

در پایان این جلسه اعضای حاضر ضمن بررسی مهم ترین آسیب‌های حوزه فعالیتی خود،دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در خصوص موارد مطروحه بیان کردند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha