ساخت و تحویل ۲ واحد مسکونی به خانواده زندانیان نیازمند گلستان

با همکاری اداره کل زندان‌ها، دادگستری کل و انجمن حمایت از زندانیان استان گلستان، ۲ واحد مسکونی برای خانواده های زندانیان نیازمند، ساخته و تحویل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، مدیرکل زندان‌های استان در مراسم تحویل کلید این خانه ها گفت: این ۲ واحد مسکونی با هزینه یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در شهر جلین و قلعه حسن گرگان با همت انجمن حمایت از زندانیان گرگان و کمک خیران ،شهرداری گرگان و گروه های جهادی با پیگیری دادستان مرکز استان احداث و با تجهیز لوازم مورد نیاز، به این دو خانواده تحویل شد.

غلامرضا سرلک افزود: علاوه بر این امسال ۲۲ واحد مسکونی خانواده های مددجویان هم مرمت شده است.

مدیرکل زندان‌های گلستان گفت: خانواده زندانیان به خاطر گرفتاری های ناشی از زندان سرپرست خانواده بیشتر از دیگر خانواده ها در جامعه دچار تنگناهای مالی و آسیبهای اجتماعی هستند و برای کاهش این آسیب ها از ظرفیت انجمن حمایت از خانواده های زندانیان بهره می گیریم.

سرلک با بیان اینکه منشأ این قبیل اقدامات از تعالیم حقوق بشر اسلامی و همچنین نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است،افزود: در نظام زندانبانی کشور، نه تنها به حقوق زندانی توجه می شود بلکه خانواده های آنان هم فراموش نمی شوند و از خدمات متنوع و متعدد بهره‌مند می‌شوند.

عضو شورای قضایی استان ادامه داد: هزار و ۸۵۶ مددجوی نیازمند تحت پوشش حمایت های انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان هستند که از خدمات فرهنگی، حقوقی، قضایی و حمایت های معیشتی این انجمن بهره مند می شوند.

سرلک افزود: با همکاری پزشکان داوطلب خدمات درمانی رایگان هم به این خانواده ها ارائه می شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha