مددجویان بیش از 130هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در زندان‌های هرمزگان فراگرفتند

سرپرست زندان های هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون مددجویان بیش از 130هزار نفرساعت آموزش های فنی و حرفه ای را در زندان های هرمزگان فرا گرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان؛ بشیر سردار در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: سهم هرمزگان، آموزش 190هزار نفر ساعت مهارت های فنی و حرفه ای تا پایان سال است که تاکنون 74درصد این برنامه محقق شده است.
وی بیان داشت: جوشکاری، تعمیرات لوازم سرد کننده، تعمیر خودرو، برق ساختمان و خیاطی از جمله رشته هایی است که هم اکنون در زندان های استان آموزش داده می شود.
مدیرکل زندان های استان خواستار ایجاد مرکز ثابت اموزش های فنی و حرفه ای در زندان های استان شد و گفت: با راه اندازی این مرکز آموزش های فنی و حرفه ای هدفمندتر می شود و تعداد بیشتری از مددجویان هم تحت فراگیری این آموزش ها قرار می گیرند.
سردار خواستار ارائه مهارت های شغلی به خانواده زندانیان نیازمند هم شد و ادامه داد: خانواده زندانیان نیازمند از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و مهارت آموزی به آنها موجب توانمند شدنشان و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم گفت: زندان ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش مددجویان در محیط واقعی کار دارد و باید از این پتانسیل برای توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در زندان ها استفاده کرد.
محمد بذرافشان افزود: یکی از مشکلات اصلی توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در زندان ها، کمبود نیروی انسانی متخصص است اما با تقویت شیوه استاد شاگردی، این مشکل در زندان ها برطرف خواهد شد.
وی همچنین نسبت به راه اندازی مرکز ثابت فنی و حرفه ای و همچنین آموزش رایگان خانواده زندانیان نیازمند در استان قول مساعد داد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha