رئیس‌کل دادگستری خوزستان و ۲۱۱ قاضی از مراکز اصلاحی‌وتربیتی استان بازدید کردند

رئیس کل دادگستری خوزستان، دادستان مرکز استان، مدیر کل زندان های استان ، معاونین قضایی دادگستری کل و ۲۱۱ قاضی در راستای رسیدگی به وضعیت قضایی و درخواست‌های زندانیان از زندان‌های استان بازدید و با زندانیان حوزه‌های قضایی مربوطه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خوزستان، دهقانی رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، روشان مدیر کل زندان های استان، معاونین قضایی دادگستری کل و ۲۱۱ قاضی در راستای رسیدگی به وضعیت قضایی و درخواست‌های زندانیان از زندان‌های استان بازدید و با زندانیان حوزه‌های قضایی مربوطه دیدار کردند.

در ابتدای این رسیدگی، علی دهقانی در ارتباط ویدیو کنفرانس با قضات حاضر در زندان‌ها ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب، گفت: سه گروه زندانی در زندان هستند، کسانی که در انتظار رسیدگی، دادرسی، تکمیل تحقیقات و تعیین تکلیف هستند، دسته دوم زندانیان محکوم قطعی که در حال تحمل کیفر هستند و محکومین جرایم غیرعمد مالی که نیازمند یاری و حمایت خیرین، نیکوکاران و ستاد دیه هستند.

رئیس کل دادگستری خوزستان و ۲۱۱ قاضی از ۱۱ زندان و بازداشتگاه استان بازدید کردند


وی با بیان اینکه همکاران قضایی در سراسر استان چه مدیران و چه قضات رسیدگی کننده، تکلیف دارند تا وضعیت زندانیان را بصورت مستمر رصد کنند، افزود: وقتی زندانی با قرار وارد زندان می‌شود، نیاز به درخواست جهت تعیین تکلیف ندارد، بلکه قاضی صادر کننده قرار باید در زمان مقرر با سرعت و دقت پرونده‌های زندانی دار را مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: قرارهای صادره از سوی قضات باید به صورت مستمر رصد، بازبینی و متناسب سازی شود و از صدور قرارهای نامناسب، بازداشت‌های غیر ضروری متهمین در مورد جرایمی که ضرورتی به بازداشت مرتکبین آن‌ها ندارد اجتناب شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف و رسیدگی به موقع به درخواست‌های زندانی موجب اصلاح پذیری مددجو در زندان می‌شود، افزود: هدف حضور قضات و دیدار چهره به چهره با زندانیان این است که هم اجرای مجازات حبس نسبت به افرادی که مستحق مجازات حبس بودند و نظم و امنیت جامعه را به هم زده اند، نظارت شود و با اجرای مجازات حبس امنیت جامعه حفظ و صیانت شود و در مرحله بعد با هدایت زندانیان به مشارکت در برنامه‌های اصلاحی زندان و در صورت مشاهده آثار تغییر رفتار و اصلاح پذیری در آنان، زمینه استفاده از ارفاقات قانونی برای آنان مهیا شود.

دهقانی گفت: مدیران قضایی و قضات باید بصورت برنامه ریزی شده از زندان‌های بازدید و با زندانیان به صورت چهره به چهره دیدار کنند و ضمن پایش مستمر جمعیت کیفری زندان‌ها، برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را نیز رصد و هنجار پذیری زندانیان را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

انتهای خبر/.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha