دوره آموزشی روسای ادارات قضایی زندان‌های سراسر کشور

دوره آموزشی با محتوای بررسی نظام نیمه آزادی ویژه روسای ادارات قضایی زندانهای کشور به میزبانی اداره کل زندانهای استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مرکزی ، علی اسلام خواه مدیر کل زندان های استان در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی با بیان سخنانی ضمن خیر مقدم به روسای ادارات قضایی زندان‌های کشور اهمیت و نقش موثر مسئولان اجرای احکام بر بهبود عملکرد مدیران زندان‌ها در حوزه کاهش آمار جمعیت کیفری را تشریح کرد.

مدیر کل زندانهای استان مرکزی در ادامه مطلب فوق با اشاره به اولویت پنجم مورد نظر ریاست سازمان زندان ها تاکید کرد؛ بهره‌گیری از تاسیسات حقوقی و ارفاقات نوین در جهت کاهش جمعیت کیفری و توجه به اجرای مجازات‌های جایگزین حبس به منظور پیشگیری و ممانعت از ورود مجرمان کم خطر به زندان ضرورت است.

اسلام خواه در این رابطه افزود؛ استفاده از پابند الکترونیک با هدف شخصی سازی مجازات ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان امری مهم و مورد تاکید است .

عضو شورای قضایی استان همچنین تعامل اثر بخش مسئولان زندان ها با مقامات قضایی از طریق ارائه به موقع اطلاعات و انجام تکالیف قانونی را بر تحقق اهداف مهم برشمرد .

در ادامه گردهمایی روسای ادارات قضایی ، مدیرکل مراکز مراقبت های الکترونیک و نظام نیمه آزادی کشور هم در سخنانی مبسوط با تقدیر از میزبانی خوب استان مرکزی ، حوزه قضایی را یکی از پرکارترین و پرتلاش‌ترین حوزه‌های اجرایی زندان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد،؛ نگرش آسیب شناسانه جهت کمک به تثبیت موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان ها با استفاده از ظرفیت های قانونی ضروری است .

اکبر پور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبتنی بر توجه به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و تبدیل زندان‌ به آموزشگاه نیکی‌ها را یاد آور شد .

وی همچنین بر اثرگذاری مربیان و زندانبانان با الگوسازی اخلاقی به منظور تغییر نگرش و رفتار زندانیان تاکید کرد .

گفتنی است در حاشیه این دوره آموزشی مدیر کل مراکز مراقبت الکترونیک سازمان زندانهای کشور به همراه مدیر کل زندانهای استان مرکزی با رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی دیدار و گزارشی از وضعیت و اقدامات این حوزه را تبیین نمودند.

 دوره آموزشی روسای ادارات قضایی زندان های سراسر کشور

 دوره آموزشی روسای ادارات قضایی زندان های سراسر کشور

انتهای خبر /

اخبار «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی» را در کانال پیام‌رسان «بله» به آدرس https://ble.ir/prisons دنبال کنید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha