وضعیت اشتغال زندانیان استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفت

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در سفر یک‌روزه خود به استان اردبیل در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و در خصوص آخرین وضعیت اشتغال زندانیان به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، رحیم مطهرنژاد، در ساعات اولیه ورود خود به این استان با رئیس‌کل دادگستری اردبیل دیدار و از حمایت‌های ارزنده ایشان در توسعه اشتغال پایدار زندانیان قدردانی کرد.

حجه‌الاسلام کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در این نشست با تشریح وضعیت اشتغال زندانیان گفت: فراهم آوردن بستر مناسب برای اشتغال زندانیان را رکن اصلی اصلاح و تربیت می‌دانیم که اثرات آن نه تنها در میان خانواده زندانیان بلکه در سالم‌سازی جامعه نیز نمود پیدا می‌کند.

دیدار با رئیس کل دادگستری استان اردبیل
دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل

وی کارنامه قابل قبول زندان‌های استان و کسب عنوان‌های کشوری در بحث اشتغال را حاصل تعامل سه جانبه مسئولین زندان، مقامات قضایی و صاحبان صنایع دانست و بر هدف‌گذاری بلند مدت برای تحقق بیشتر این اولویت تاکید کرد.

بعد از این دیدار، مطهرنژاد، مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور به همراه مدیرکل زندان‌های استان با حضور در شهرستان پارس‌آباد از مجتمع شهرک‌های گلخانه‌ای دیدن کردند و طی نشستی با مدیرعامل این مجموعه در خصوص امکان بهره‌مندی از زمین‌های شهرک مذکور برای توسعه اشتغال زندانیان رایزنی شد.

وضعیت اشتغال زندانیان استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفت
بازدید از زمین‌های شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد

از دیگر برنامه‌های مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه بود.

وی در دیدار با خبرنگاران ضمن تشریح وظایف بنیاد تعاون زندانیان کشور اظهار داشت: این بنیاد در سراسر کشور صدها کارگاه تولیدی، زمین زراعی، مجتمع پرورش دام و طیور و… دارد که در آن مراکز زندانیان مشغول به کار بوده و از این طریق حقوق و دستمزد دریافت می‌کنند.

وضعیت اشتغال زندانیان استان اردبیل مورد ارزیابی قرار گرفت
نشست خبری با اصحاب رسانه

مطهرنژاد با اشاره به اینکه فعالیت این بنیاد نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد تصریح کرد: سالانه نزدیک ۸۰ هزار مددجوی واجدشرایط در زندان‌های کشور آموزش دیده و تعدادی زیادی از این افراد وارد چرخه اشتغال می‌شوند در عین حال بررسی‌ها نشان داده که اجرای این سیاست باعث کاهش قابل توجه بازگشت مجدد زندانیان و تحکیم بنیان خانواده آنان شده است.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در این نشست خبری از وجود نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مرکزی بنیاد تعاون برای ارائه محصولات زندانیان خبر داد و خواستار مشارکت مردم و نهادهای دولتی در خرید این محصولات و کمک به معیشت زندانیان نیازمند شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha