۱٠۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند

مدیر کل زندان‌های استان و رئیس ستاد دیه فارس در آیین آزادسازی این زندانیان که با حضور جمعی از مسئولین قضایی، اجتماعی و دبیرخانه کانون خدمات آستان قدس رضوی در استان فارس ترتیبی یافت گفت: با پیگیری خیرین، دبیرخانه کانون خدمات آستان قدس در استان و همکاران ستاد دیه موضوع آزادسازی ویژه 101 زندانی از شهریور ماه آغاز شد که امروز شاهد آزادی این تعداد زندانی جرام غیر عمد از زندان‌های تابعه استان فارس هستیم. 

بگزارش پایگاه اططلاع رسانی زندان های استان فارس،اسحاق ابراهیمی افزود: برای آزادی این زندانیان بالغ بر ۲ میلیارد تومان کمک از سوی کانون خدمات آستان قدس رضوی ، بیش از ۸ میلیارد تومان را نیز ستاد دیه استان از محل کمک‌های خیرین و نیک اندیشان، بخش اعظمی نیز با مسادات مراجع قضایی و قبول احضار زندانیان جرام غیر عمد موجبات آزادی‌شان فراهم شده است.
وی تصحیح کرد: در تحقق این اقدام انساندوستانه و خداپسندانه؛ شکات پرونده‌ها با پیگیری و مساعدت مددکاران زندان‌ها-اعضای ستاد دیه و همچنین خادم یاران آستان قدس رضوی در استان، بیش از ۳۰ میلیارد تومان تخفیف در دیون مورد مطالبه خود دادند که این گذشت شکات حقیقتاً جای تقدیر و تشکر ویژه را دارد. ۱٠۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند
مدیرعامل ستادی استان فارس اذعان داشت: امروز بصورت نمادین ۱۰ نفر از این زندانیان در این مراسم از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه باز می‌گردند و از این تعداد ۴ نفر زن هستند که به سبب هم نامی‌شان با نام مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها و به همت ویژه خیران، آزادی خود را به دست آورده‌اند.
اسحاق ابراهیمی در ادامه از وجود ۹۲۸ زندانی جرم غیرعم در زندان‌های فارس در حال حاضر خبر داد و گفت: آزادی این تعداد نیازمند حمایت و مساعدت ویژه خیرین و بسیج نیک اندیشان است افراد که در وقوع جرم مجرمانه و عمد نداشته‌اند آزاد و به خانواده‌هایشان بازگردند.
دبیر کانون های خدمت آستان قدس رضوی در استان فارس هم گفت: آسان قدس در سطح کشور و خصوصا در فارس با ایجاد بنیاد کرامت رضوی، در ۱۵ عرصه به مردم ارائه خدمت میکنند
سردارمهدیار افزود: یکی از کارهای بسیار خوب این مجمع تفاهم نامه همکاری است که با ستاد دیه استان تبادل شده است، و بر اساس این تفاهمنامه سعی شده است از ظرفیت‌های خیریان، کمک ها و... برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استفاده شود. که در این ارتباط مادران سرپرست خانواده در اولویت دریافت کمک‌ها قرار دارند تا آزادیشان فراهم شده به کانون خانواده برگردند به تربیت فرزندان و صیانت از کیان خانواده بپردازند.
وی گفت: در استان فارس تاکنون ۵۰۲ نفر زندانی با مشارکت اداره کل زندان‌ها، ستاد دیه، خیرین و این مجمع از زندان آزاد شدند که این ۱۰۱ زندانی آزاد شده از مجموع این تعداد می‌باشند.۱٠۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند
جابر مهدیار با بیان اینکه افراد آزاد شده از حمایت‌های مجمع و خیرین در راستای تامین شغل، قرار گرفتن در مسیر مناسب زندگی و... برخوردار می‌شوند افزود: مردم محترم عزیز ما وقتی کمک و نذوراتشان را به حرم مطهر تقدیم می‌دارند اطمینان داشته باشند که صرف بسیاری از کامرهای عام المنفعه و خیر و کمک به نیازمندان واقعی می‌شود که اقدام جهت آزادسازی زندانیان جرام غیرعمیز از جمله این اقدامات شاخص می‌باشد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس در امور زندان‌ها نیز در این نشست گفت: آنچه که عزت و توفیق امام راحل و فرزند برومندش حاج قاسم عزیز را در استقرار و تقویت نظام اسلامی ضمانت کرد، ارادت و عشق آنان به حضرت زهرا (س) بود.
حجت الاسلام رجایی نسب افزود: اقدامات خدام کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی و خادم یاران این نهاد در راستای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و رفع مشکلات خانواده های این افراد است که در نبود سرپرست خود با چالش‌ها و آسیب‌های متعدد روبرو هستند، این خدمت دارای برکات اجر و ارزش‌های بسیاری است.
وی تصریح کرد: تمام خدمات خیران و شما خدام در راستای جلب رضایت ایجاد صلح و سازش و اخذ گذشت در شکات موجب رفع مشکلات نیازمندترین افراد جامعه می‌گردد و قدم‌های انسان‌هایی که در این راه حرکت می‌کنند در پل صراط نخواهد لغزید. ۱٠۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند
گفتنی است در این آیین که در محل سالن شهید دستغیب اداره کل زندان‌های استان فارس برگزار شد، جمعی از خادم یاران آستان قدس و یاوران ستاد دیه استان فارس نیز مورد تجلیل قرار گرفتند .

انتهای خبر/

۱٠۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند

۱٠۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های فارس آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha