دو مرکز ثابت حرفه‌آموزی در زندان‌های گلستان افتتاح شد

با حضور مجید احسانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور، دو مرکز ثابت حرفه‌آموزی زندانیان در زندان‌های گنبد و گرگان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان گلستان، مجید احسانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌ها به اتفاق تقی پور مدیر کل نظارت و بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی و حرفه ای کشور ضمن افتتاح دو مرکز ثابت حرفه‌آموزی در زندان‌های گنبد و گرگان، با همراهی مدیران کل زندان‌ها و فنی و حرفه ای و مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گلستان از کلیه کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی زندان‌های گرگان و گنبد بازدید کردند.

مدیرکل کل زندان‌های استان گفت: با افتتاح این ۲ مرکز حرفه‌آموزی ثابت که ظرفیت پذیرش ۱۰۰ زندانی کارآموز را در طی روز دارد ، پیش بینی می‌شود بیش از ۸۰درصد متقاضیان حرفه‌آموزی در طی سال از مهارت‌های فنی بهره‌مند شوند.

غلامرضا سرلک افزود: این دو مرکز دارای ۸ سالن حرفه‌آموزی است که با تجهیز آنها به ملزومات آموزشی، رشته های خیاطی، تأسیسات فنی، برقکاری، لوله کشی، نجاری و خراطی، پیرایشگری، تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات موبایل و.... به طور متناوب به زندانیان آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۰۴۳ نفر از مددجویان زندان‌های استان در دوره های فنی و حرفه ای ثبت نام کرده و گواهینامه فنی دریافت کرده اند، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی این دومرکز حرفه آموزی در خصوص تأمین مربی آموزشی با اداره کل فنی و حرفه ای رایزنی کردیم تا انشاله تعداد بیشتری از زندانیان دارای مهارت و گواهینامه فنی شوند.

در پایان این بازدید به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد مردمی دیه و خیرین استان، طی مراسمی با حضور مسئولین از زندان گنبد آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha